V rámci projektu Business Gate Academy firmy dodávají zadání, na kterém po dobu jednoho semestru pracuje tým studentů. Na konci tohoto období proběhne finální prezentace, kde studenti představí jejich řešení. Pokud firmu zaujme, může jej odkoupit nebo nechat studenty realizovat. 17. ročník Business Gate Academy je úspěšně ukončen. Přečtěte si, jak se dařilo vybraným týmům BGA.
Atraktivní obsah pro webové stránky Sdružení lázeňských míst ČR
Jedním ze zadavatelů byla organizace Sdružení lázeňských míst ČR. Cílem bylo vytvořit zajímavý obsah pro webové stránky jedemedolazni.cz. Jak si tým vedl, popsal jeho teamleader, Dominik Škuta: „Členové týmu pracovali velmi svědomitě. První polovina semestru probíhala podle plánu, ale kvůli nepříznivému počasí jsme se poté dostali do skluzu a pod tlak. Přesto jsme nakonec dokázali vytvořit texty k lázeňským místům v Moravskoslezském, Olomouckém a Zlínském kraji.“
„Ke každému kraji jsme přidali minimálně 5 fotografií a napsali článek na blog, který představuje den v daném místě z pohledu návštěvníka. Kromě toho jsme vytvořili mediální plán pro sociální sítě Instagram a Facebook. Díky skvělé spolupráci všech členů jsme splnili zadání podle očekávání. Třešničkou na dortu bylo sjednání další spolupráce se zadavatelem a prodej našich výstupů za 30 000 Kč včetně DPH,“ vysvětluje Dominik Škuta.
Tříměsíční mediální plán pro sociální sítě Světa Mlsání
Máte rádi sladkosti? Pak vás určitě zaujme zadání od teamleaderky Natálie Palánové, která se svým týmem vytvořila tříměsíční mediální plán pro sociální sítě Instagram a TikTok s cílem zvýšit dosah e-shopu Svět mlsání, specializujícího se na zahraniční sladkosti.
„Na první schůzce se zadavatelem jsme do detailu probrali všechny potřebné informace k úspěšnému splnění zadání. Poté jsme připravili analýzy, které nám umožnily přesně zacílit na správné cílové skupiny. Vytvořili jsme SWOT analýzu a konkurenční analýzu, které nám poskytly inspiraci při tvorbě samotných příspěvků v realizační fázi. Nejdůležitějším krokem bylo sestavení mediálního plánu, který zahrnoval posty, stories a reels – což byla nejnáročnější část celého projektu. Se zadavatelem jsme se dohodli na další spolupráci a za balíček zahrnující právě reels, stories a posty jsme obdrželi částku 10 000 Kč bez DPH.“
Vytvoření konceptu pro nový produkt HELLO
Jedním ze zadavatelů byla společnost Linea Nivnice, a.s., která tým oslovila s úkolem vytvořit koncept značky pro nový produkt na trhu. Tento projekt vedl teamleader Jakub Havel, který se hned od začátku zaměřil na důkladnou analýzu. „Od samotného počátku bylo jasné, že návrhu musí předcházet pečlivá analytická část, z níž budou návrhy vycházet. Sběr informací a průzkum cílové skupiny byly časově náročné, ale velmi obohacující. Vyzkoušeli jsme různé metody, včetně experimentu ve foyer naší fakulty. Práce na zadání nás nesmírně bavila a pomohla nám uplatnit teoretické znalosti v praxi,“ popisuje Jakub.
Po finální prezentaci se s klientem dohodli na další spolupráci a prodeji výstupů za 18 000 Kč. Součástí prodaných materiálů byla analýza konkurence, chuťové testy, hloubkové rozhovory, výzkum vnímání speciálních látek a dva koncepty značek, které vycházely ze získaných dat.
Práce v mezinárodním týmu pro Social Project Office
Další zajímavou výzvou v rámci Business Gate Academy bylo pracovat na zadaném úkolu v mezinárodním týmu složeném ze studentů z různých zemí. Tým pod vedením Reného Dudy se pustil do náročného projektu, který zahrnoval vytvoření Digital Tracking System pro mladé talenty v podnikání.
René Duda prozradil, jak to celé probíhalo, a podělil se o svoje zkušenosti z práce v takto různorodém, multikulturním prostředí: „Naším úkolem bylo vymyslet a vytvořit Digital Tracking System pro mladé podnikatele pro Social Project Office. Kontaktní osobou a zadavatelem tohoto úkolu byl Sampras Femi Robert, nynější absolvent OPéeFky původem z Indie. V Česku s nimi spolupracuje např. nezisková organizace PetrKlíč Help. Naším cílem bylo vytvořit „selekční systém“, který by dokázal filtrovat různé projekty předkládané prostřednictvím Google Forms. Tyto projekty obsahovaly osobní údaje, info o projektu, jejich vizi do budoucna a jak by se měly dál rozvíjet. Ze začátku bylo náročnější si zvyknout na různé pracovní návyky v našem týmu.“
„Součástí týmu byly dvě studentky z Rumunska (Eliza a Vivienne), studentku z Řecka (Ioanna) a z Číny (Adi). Po nějaké době jsme se perfektně sžili, každý sehrál velkou roli v projektu a kromě toho jsme se stali přáteli i mimo Bussiness Gate. Nakonec se nám podařilo dokončit projekt včas a dokončili jsme vše, co jsme plánovali, i když vždy je prostor pro nějaké zlepšení. S výsledky projektu byli nakonec všichni velmi spokojeni,“ dodává teamleader René Duda.