Během první lekce SMB Academy „Buďte online“ přiblížíme fungování internetového vyhledávače, jaké digitální kanály může firma na internetu využít a podíváme se také na to, jak plánovat digitální strategii. Další díly budou věnovány tématům „Prodávejte online“, „Expandujte do zahraničí“ a „Pracujte efektivněji“.
Než začnete
Než se ale vůbec pustíte do „digitálu“, v první řadě byste si měli udělat přehled o klíčových digitálních kanálech, které jsou k dispozici pro online marketing. Až poté můžete začít plánovat jakoukoli digitální strategii. Druhou důležitou oblastí, ve které byste měli mít předem jasno, je vaše cílová skupina, tzn. umět ji správně identifikovat a také rozumět jejímu chování.
S tím může pomoci marketingový model „STDC“ (SEE – THINK – DO – CARE), který pokrývá čtyři nákupní fáze zákazníka (od prvotního kontaktu až po ponákupní servis). Do třetice je klíčové umět se na internetu správně zviditelnit, přičemž k dispozici k tomu máte jak bezplatné, tak placené nástroje – je jen na vás, jaký způsob pro vás bude nejefektivnější, obvykle se jedná o kombinaci obou.
Mezi základní digitální kanály, které může firma využít pro svou propagaci patří Vyhledávání, reklama v obsahové síti, emailing, reklama na sociálních sítích a obsahový marketing.
Výsledky vyhledávání Google placené a organické
Ve Vyhledávání rozlišujeme dva druhy výsledků – placené (zobrazující se prostřednictvím Google Ads – může jít o textové reklamy, případně reklamy ve službě Nákupy Google, tzv. Shopping Ads) a organické (přirozené zobrazování výsledků ve vyhledávání na základě zadaného klíčového slova).
Ke zviditelnění své firmy na internetu můžete přistoupit tak, že si vytvoříte profil ve službě „Moje firma na Googlu“. Ta umožňuje bezplatnou propagaci firmy ve výsledcích Vyhledávání, kde svým potenciálním zákazníkům poskytuje základní informace o sobě či poskytovaných službách. Rozhodně nezapomeňte na pravidelnou aktualizaci profilu. Například v případě, že se vám změní otevírací doba (aktuální zejména nyní v důsledku vládních opatření).
Chcete-li se vzdělávat dále, doporučujeme Vám následující informační zdroje, které vaše znalosti rozšíří:
- Základy digitálního marketingu – v češtině
- Začněte podnikat na internetu – v češtině
- Think with Google: Digitální marketingová transformace – v angličtině
Těšíme se na Vás u dalšího dílu.
O SMB Academy
Více informací o programu SMB Academy pro firmy najdete na webové stránce Grow with Google.
Vzdělávací program byl vytvořen pod záštitou Ministerstva průmyslu a obchodu a ve spolupráci s Asociací malých a středních podniků a živnostníků ČR, Svazem průmyslu a dopravy ČR a Hospodářskou komorou ČR.
Grow with Google – Pomáháme Česku růst je společnou iniciativou Google ČR a AMSP ČR. Portál BusinessInfo.cz je jedním z míst, kde je tato iniciativa dostupná podnikatelské veřejnosti.