Podle Náhlikové, která se věnuje tvorbě log, vizuálních identit, plakátů či knižnímu designu, je v grafickém designu velmi důležitý přístup a spolupráce zadavatele či klienta.
Na jakou oblast designu se specializujete?
Během studia v Ateliéru Grafického designu ve Zlíně jsem si vyzkoušela různá zadání od tvroby log, vizuálních identit, tvorby knih, plakátů a podobně. Tuto různorodost preferuji ve své profesi dodnes. Ráda pracuji na identitách i knihách, v současnosti se nezaměřuji jen na jednu oblast.
Při práci grafického designéra je podle mě důležité zadání a přístup samotného klienta. Pro mě nejzajímavější a také nejlépe hodnocenou byla diplomová práce, jíž byla kniha česko-slovenských homonym „Není drak jako drak“.
Jak vnímáte v součástí poslání designu a grafiky, zejména ve vazbě na praktické využití v průmyslu nebo ve službách?
Grafický design je důležitý a má široké uplatnění. Dobrý design dokáže pomoci v komunikaci s cílovou skupinou a podpořit prodej produktu či nabídku služby.
V současnosti ale nastává problém s tím, že díky dostupnosti grafických programů, zkouší práci grafického designéra mnoho lidí a kvůli tomu nás obklopuje velké množství vizuálního smogu.
Nakolik tuzemské firmy doceňují význam grafiky či užitého designu? Je výrazný rozdíl v tomto oboru mezi ČR a zahraničím?
Je velmi složité toto téma objektivizovat. Myslím si, že všechno je o konkrétních lidech. V České republice i v zahraničí se najde celá řada firem, které význam grafického designu umějí docenit, ale jsou samozřejmě i takové, které mu velký význam nepřikládají, což je pro ně škoda.
S jakým pojetím chcete přistoupit k tématu grafického prvku pro BusinessInfo.cz?
Cílem mého návrhu pro BusinessInfo.cz je odprezentování 20. výročí portálu ve srozumitelné a dynamické formě, která vyniká především v online prostředí.
Jana Náhliková
Žije na Slovensku, ve vesnici Zálesie u Bratislavy. Při doktorandském studiu v Ateliéru Grafického designu na Fakultě multimediálních komunikací ve Zlíně vyučuje grafický design na střední škole. Svůj volný čas ráda tráví v přírodě.
jap
BusinessInfo.cz hledá grafický prvek k výročí 20 let fungování