Jak uvedla tisková agentura Nikkei Asia, Mitsubishi tímto krokem zvýší roční objem zpracování obilí na přibližně 30 milionů tun do roku 2030, což představuje nárůst o 50 % oproti současné úrovni.
Vzhledem k tomu, že globální trhy s obilím čelí rostoucí nejistotě z důvodu obchodního napětí mezi USA a Čínou, představuje toto strategické partnerství zvýšení japonské potravinové bezpečnosti a posílení jeho dodavatelských řetězců. Společnosti ADM, jež platí za druhého největšího obchodníka s obilím na světě, zase pomůže expandovat do Asie.
ExportMag.cz: Výrobci alternativních potravin spolupracují v organizaci ProVeg
V rámci dohody se Mitsubishi zaměří na investice do exportní infrastruktury společnosti ADM, včetně skladovacích zařízení v přístavech v USA a Brazílii, a také do vnitrozemských logistických operací. Společnost má na první etapu investic vyčlenit více než 100 miliard jenů, tj. přibližně 664 milionů USD. Výměnou mimo jiné získá širokou obchodní síť nákupu obilí v Brazílii, neboť ADM je třetím největším vývozcem obilí z Brazílie.
Jihoamerická země těží z obchodního napětí mezi Čínou a USA. Za první vlády prezidenta Trumpa se čínský dovoz obilných produktů z USA propadl až o jednu třetinu a tuto mezeru na trhu tehdy zaplnila právě Brazílie. S ohledem na současné zostření rétoriky amerického prezidenta Čína oznámila zavedení až 15% cla na dovoz americké pšenice. To může vést k opětovnému nárůstu brazilského obilí do Číny.
Mitsubishi dováží do Japonska každý rok přibližně 5 až 6 milionů tun obilí, což jí dává podíl na trhu kolem 20 %. Mezi její konkurenty patří společnosti Marubeni, Mitsui & Co. a ZEN-NOH (Národní federace asociací zemědělských družstev).