Toyota Motor prodala za kalendářní rok 2024 celkem 10,8 milionu vozidel a i přes znatelný pokles v absolutním počtu prodaných vozů si udržela výrazný náskok před svým největším konkurentem, koncernem Volkswagen.
Volkswagen v uplynulém roce při 9 milionech prodaných vozidel zaznamenal o 2,3 % nižší prodeje a s ohledem na současné potíže koncernu nelze očekávat, že by v nejbližších letech pozici japonské jedničky ohrozil.
ExportMag.cz: Digitrony slaví comeback. Český startup uspěl s technickou stavebnicí
Ani samotná Toyota však není bez svých problémů. V roce 2024 postihl automobilku skandál, v rámci kterého se provalilo více než 30leté falšování výsledků crashtestů u dceřiné společnosti Daihatsu. Skandál rezonující v japonských médiích po několik měsíců se výrazně propsal do výsledků Toyoty na domácím trhu, kde při 1,42 milionu prodaných vozidlech zaznamenala meziroční pokles o 14 %. Automobilce se naopak dařilo v USA, kde se díky vysoké poptávce po hybridních vozidlech a 2,33 milionu prodaných automobilů, a může být hrdá za uplynulý rok, kdy prodej rostl 4% tempem.
Toyota byla v roce 2024 úspěšná i v ČR, kde se ji podařilo prodat 21 803 nových automobilů, připsat si více než 10% meziroční růst a poprvé se stát nejprodávanější značkou hned za tuzemskou Škodou. Před deseti lety přitom byla Toyota na českém trhu outsiderem, kterému patřila až 17. příčka v celkových prodejích. Díky široké nabídce modelů se všemi typy pohonů se však japonskému gigantovi daří oslovovat i stále více českých zákazníků.