Podle předběžných fiskálních výsledků, které zveřejnilo japonské ministerstvo financí, se velikost japonského digitálního deficitu za poslední desetiletí více než ztrojnásobila, kdy v roce 2014 činila 2,02 bilionu jenů.
Jeho růst je důsledkem rostoucí závislosti japonských firem na digitálních technologiích poskytovaných americkými společnostmi, jako jsou Amazon, Microsoft či Google, zatímco odpovídající domácí alternativy dlouhodobě chybí.
ExportMag.cz: Digitrony slaví comeback. Český startup uspěl s technickou stavebnicí
Digitální obchodní bilance zahrnuje platby za cloudové infrastruktury, online reklamu a licencování. S ohledem na neustále rostoucí počet firem i jednotlivců využívajících digitální technologie lze očekávat, že se deficit bude v budoucnu dále prohlubovat, a to i navzdory investicím do rozvoje domácích cloudových služeb v posledních letech.
Podle odborníků z Mitsubishi Research Institute by se Japonsko mělo zaměřit na využití digitálních technologií k tvorbě příjmů v jiných sektorech. Rozdíl mezi japonskými a americkými digitálními technologiemi je totiž natolik výrazný, že se jej pravděpodobně již nikdy nepodaří zcela eliminovat.