Kirin je prvním z velkých hráčů, který představil své plány poté, co Světová zdravotnická organizace (WHO) v květnu tohoto roku vyzvala výrobce alkoholu k dodržování přísnějších pravidel digitálního marketingu, který využívají k propagaci svých výrobků.
WHO vyzvala vlády k mezinárodní spolupráci podobně jako dříve u tabákových výrobků s cílem snížit spotřebu tabáku omezením prodejních míst i reklamy na ně. Přístup Kirinu je v kontrastu s přístupy konkurentů Anheuser-Busch InBev a Asahi Group Holdings, ti do divizí alkoholu a piv naopak investují a rozšiřují je.
Kirin si jako nový segment růstu vybral výrobu farmaceutických přísad a doplňků stravy. Plánuje v příštím desetiletí dosáhnout tržeb v oblasti „zdravých doplňků stravy“ ve výši 500 mld. jenů (100 mld. Kč).
Jak vypadá mistrovská židle? Přečtěte si o nábytkářské značce Master and Master
Provozní zisk společnosti Kirin v roce 2021 klesl oproti předchozímu roku o 32 % na 68 mld. jenů (14 mld. Kč) poté, co v důsledku pandemie klesl prodej piv na domácím trhu a společnost prodala své australské mlékárenské a nápojové divize.
Společnost Kirin si je jistá svým potenciálem v oblasti doplňků stravy, protože trh roste a tyto produkty se vyrábějí pomocí fermentační technologie, kterou Kirin využívá při výrobě piva.
Podle marketingové výzkumné společnosti Facts & Factors Research se očekává, že celosvětový trh s doplňky stravy poroste díky zvyšujícím se příjmům a povědomí spotřebitelů od roku 2028 každoročně o 8,9 % až nakonec dosáhne hodnoty 307 mld. dolarů ročně.