Firma Sapporo se tak chce zaměřit na segment nápojů s nižším obsahem alkoholu konzumovaným doma. Nápoje budou k dostání v supermarketech i maloobchodních řetězcích po celém Japonsku. S vývozem do zahraničí pivovar prozatím nepočítá.
Příjmy z prodeje alkoholických nápojů ve druhém čtvrtletí letošního roku se v Japonsku zvýšily o 0,2 % a dosáhly 130 mld. jenů (26 mld. Kč). Nárůst se týká především segmentu nápojů k přímé spotřebě (ready to drink – RTD) určené ke konzumaci v domácnostech a exportovaných do zahraničí. Objem prodaných RTD nápojů v Japonsku meziročně vzrostl o pozoruhodných 48 %.
Nápoje typu hard seltzer, poprvé vyrobené v USA v roce 2013, jsou vyhledávány především zákazníky dbajícími o své zdraví a štíhlou linii. Jedná se o nízkokalorický, ovocnou šťávou ochucený nápoj s obsahem alkoholu mezi 4 a 6 %, vyrobený nejčastěji kvašením třtinového cukru nebo sladovnického ječmene. Hard seltzer se podobá japonskému „čuhai“ neboli alkoholickému nápoji v plechovce vyrobenému z japonského destilátu šoču nebo vodky, sycené vody ochucené citronem, s podílem alkoholu ve výši 12 % a vysokým obsahem cukru.
Pivovar Sapporo inspirován novým trendem uvádí nyní na trh nápoj pod názvem „Water Sour“ s obsahem alkoholu pouze ve výši 3 %, k výrobě používá vodku a nepřidává cukr. Prodávat se budou dvě varianty – citron a pomeranč, tedy ve dvou příchutích oblíbených v Japonsku.
Cílovou skupinou jsou mladí ve věku mezi 20 a 30 lety. Další z japonských nápojových gigantů, firma Asahi uvedla tento druh nápoje v první polovině letošního roku v příchutích limetka a brusinka, avšak pouze pro evropský trh.