Spotřebitelé hledají nejenom oblíbené stálice, jako jsou grilované kuře, těstovinový salát nebo krůtí wrapy, ale také něco nového. V obchodech mají úspěch pokrmy jako sushi, marinované a grilované maso (nejčastěji jako jerk chicken nebo chicken korma) nebo sendviče.
Podle průzkumu společnosti NielsenIQ Canada si 92 % Kanaďanů v minulém roce koupilo hotové jídlo v obchodě s potravinami. Podle výzkumné organizace Mintel utratili Kanaďané dokonce 3,6 miliardy dolarů za hotová jídla, což odpovídá 420 milionům jídel. Za jedno hotové jídlo tak utrácejí v průměru 8,55 dolaru (cca 137 kč). Jedním z hlavních důvodů vyššího zájmu je také cena. Hotová jídla jsou levnější než jídlo v restauraci, přičemž není potřeba dávat spropitné.
ExportMag.cz: Výrobci alternativních potravin spolupracují v organizaci ProVeg
Obchodní řetězec Sobeys zareagoval na tento trend širší a etnicky rozmanitější nabídkou hotových jídel. Rozhodl se také část pokrmů produkovat přímo ve svých obchodech, aby snížil náklady a zajistil požadovanou kvalitu. Snaží se tím odlišit i od některých diskontních prodejen, kam spotřebitelé v posledních letech míří čím dál častěji za cenově výhodnějšími potravinami.
Podobným směrem se vydávají i další velké řetězce, jako je Loblaws, v jehož obchodech s potravinami Fortinos jsou hotová jídla významnou součástí celého brandu. Jejich další diskontní prodejna Maxi, která působí pouze v provincii Québec, vytvořila novou řadu hotových pokrmů v ceně do 20 dolarů (cca 320 Kč), na kterých spolupracují s místním slavným šéfkuchařem.