Kanadští spotřebitelé preferují domácí potraviny

Společnost Empire provozuje napříč Kanadou rozsáhlou síť více než 1500 prodejen s potravinami. Mezi ně patří obchody značek Sobeys, Safeway, FreshCo, Farm Boy nebo IGA Canada.

Z USA tato společnost dováží přibližně 12 % svého sortimentu. O něco méně produktů z USA, přibližně 10 %, dováží obchodní řetězec Loblaws, do jehož sítě spadají obchody jako No Frills, Your Independent Grocer, Real Canadian Superstore nebo také Shoppers Drug Mart.

Ilustrační fotografie

Objem produktů z USA v kanadských obchodech se bude pravděpodobně v dalších měsících měnit z důvodu právě probíhající obchodní války mezi USA a Kanadou. V posledním čtvrtletí obě velmi významné společnosti zaznamenaly prudký nárůst prodeje kanadských produktů, zatímco nákupy amerického zboží rychle klesaly. V případě sítě Loblaws došlo například v předchozích týdnech k 10% nárůstu prodeje kanadských produktů.

ExportMag.cz: Východ Kanady je rájem pro inovativní firmy

To odpovídá aktuálnímu trendu, který je patrný napříč sektorem s potravinami a nápoji, kdy spotřebitelé začínají čím dál více sledovat, jaký je původ zboží, které nakupují. Obchodní řetězce na tento trend reagují posilováním marketingu kanadských produktů. V obchodech se čím dál více objevují kanadské symboly, nejčastěji javorový list, které označují domácí produkty. Síť Loblaws naopak nedávno představila nový symbol „T“, který označuje americké produkty, na které se vztahují cla.

Kanadský trh byl doposud závislý na výrobcích z USA. Aktuální vývoj začíná nutit obchodní řetězce hledat nové alternativní dodavatele, a to mezi domácími i zahraničními producenty.

Autor: Filip Lameš, zemědělský diplomat, velvyslanectví ČR v Ottawě
Více informací o nástrojích Ministerstva zemědělství na podporu exportu naleznete na webu mze.gov.cz v Proexportním okénku. Zdroj: The Globe and Mail
• Teritorium: Amerika | Kanada | Zahraničí
• Oblasti podnikání: Maloobchod | Obchod

Doporučujeme