Z USA tato společnost dováží přibližně 12 % svého sortimentu. O něco méně produktů z USA, přibližně 10 %, dováží obchodní řetězec Loblaws, do jehož sítě spadají obchody jako No Frills, Your Independent Grocer, Real Canadian Superstore nebo také Shoppers Drug Mart.
Objem produktů z USA v kanadských obchodech se bude pravděpodobně v dalších měsících měnit z důvodu právě probíhající obchodní války mezi USA a Kanadou. V posledním čtvrtletí obě velmi významné společnosti zaznamenaly prudký nárůst prodeje kanadských produktů, zatímco nákupy amerického zboží rychle klesaly. V případě sítě Loblaws došlo například v předchozích týdnech k 10% nárůstu prodeje kanadských produktů.
ExportMag.cz: Východ Kanady je rájem pro inovativní firmy
To odpovídá aktuálnímu trendu, který je patrný napříč sektorem s potravinami a nápoji, kdy spotřebitelé začínají čím dál více sledovat, jaký je původ zboží, které nakupují. Obchodní řetězce na tento trend reagují posilováním marketingu kanadských produktů. V obchodech se čím dál více objevují kanadské symboly, nejčastěji javorový list, které označují domácí produkty. Síť Loblaws naopak nedávno představila nový symbol „T“, který označuje americké produkty, na které se vztahují cla.
Kanadský trh byl doposud závislý na výrobcích z USA. Aktuální vývoj začíná nutit obchodní řetězce hledat nové alternativní dodavatele, a to mezi domácími i zahraničními producenty.