Kavalierglass se opírá o 180letou tradici ve výrobě borosilikátového skla, zároveň však neustále investuje do nových výrobních kapacit i produktového portfolia. Na otázky odpovídá Radovan Musil, výkonný ředitel společnosti.
Historie firmy sahá až do roku 1837. Slyší na to v exportních teritoriích?
Budování značky vyžaduje čas, takže nám dlouhá historie firmy pomáhá. Samostatný export zahájily sklárny už v roce 1891, kdy začaly budovat síť stálých zákazníků v USA, Anglii nebo tehdejším carském Rusku. Od té doby jsme přestáli různé kritické mezníky a právě historie a bohaté zkušenosti jsou výhodou, kterou naši zákazníci a obchodní partneři oceňují. Řada z nich vznikla před několika desítkami let, jsou to často firmy vlastněné či vedené několikátou generací, a to, že jsme pro ně tolik let stabilním a spolehlivým partnerem, nás staví do role prioritního dodavatele.
„Za posledních osm let jsme zdvojnásobili obrat i díky synergiím s dalšími společnostmi v holdingu Kavalier, v nichž vyrábíme obaly či plastové a další komponenty do našich produktů,“ říká Radovan Musil.
Které země jsou pro vás nejdůležitější?
Největší podíl našich produktů končí v Evropě, kde hraje prim Německo – tam působí jako distributor naše sesterská obchodní firma Bohemia Cristal. Dalšími významnými oblastmi jsou USA, asijské země, Dálný východ apod. V minulosti patřilo mezi přední trhy Rusko, kde jsme ale kvůli tamní ekonomické situaci podíl téměř ztratili – ovšem nyní se snad začíná blýskat na lepší časy a doufáme, že se nám podaří zahájit spolupráci s novým partnerem. Velkou školou pro nás byl i propad prodejů na Ukrajinu, kde nás přibrzdila politická situace a teď se snažíme pomalu vrátit na někdejší pozice.
Na jaké další trhy byste rádi pronikli?
Prostor pro nové příležitosti vidím v Jižní Americe, Vietnamu, Číně a dalších zemích. Export je nikdy nekončící aktivita, ale zároveň také výzva, která nás baví, těší a motivuje.
Převzato z časopisu Export Journal