Zdroj: CzechTrade

Kazachstán hodlá čtyřnásobně zvýšit výrobu železničních vozů

Pro Kazachstán je vzhledem k jeho rozloze a národním potřebám strategický dopravní park na železnici. Dnes je průměrné opotřebení kolejových vozidel 55 % a vyžaduje modernizaci.

Ministerstvo průmyslu a výstavby si ke konci roku klade za úkol zajistit čtyřnásobný nárůst výroby nákladních vozů, a to z 536 na 2000 kusů, u osobních vozů je nárůst ze 106 na 122 kusů a u lokomotiv ze 123 na 128 kusů.

Ilustrační fotografie | AlexelA / Shutterstock.com

Šéf ministerstva věří, že v oblasti železničního stavitelství je obrovský potenciál rozvoje. V současné době vozový park čítá na 140 tisíc kusů. Průměrné opotřebení je zhruba 55 %. Kazachstán pracuje na spuštění nových projektů. V roce 2025 bude zahájena výroba osobních vozů v závodě Stadler Kazachstán s kapacitou 100 kusů ročně. S NC KTZ byla uzavřena smlouva o odběru do roku 2030 na 537 vozů v hodnotě za 2,3 miliardy dolarů.

ExportMag.cz: Odkaz Bati žije, exportéři zavádějí jeho systém vedení firmy

„Společnost TexolTrans v regionu Atyrau začala letos realizovat projekt výroby nákladních vozů a cisteren s kapacitou 6 tisíc kusů ročně. Semipalatinsk Machine-Building Plant pracuje na organizaci výroby gondolových vozů v množství 600 kusů ročně. Projekt na vytvoření pásového dopravníku Railcast Systems se realizuje v oblasti Pavlodar, datum spuštění je v roce 2025/2026,“ poznamenal ministr Kanat Sharlapaev.

V roce 2025 plánuje Vostokmashzavod v regionu východního Kazachstánu dokončit modernizaci dílny č. 10, která zajistí náhradu importních odlitků středních a velkých železničních vozů. Na konci roku 2024 se plánuje spuštění závodu na výrobu pružin v regionu Kostanay. V dopravním strojírenství se vyrábí lokomotivy podle technologií firem Vabtek a Alstom (Lokomotiv Kurastyru Zauyty a Electric Locomotive Kurastyru Zauyty), a dále nákladních a osobních vozů (Kazachstan Carriage Manufacturing Company a ZIKSTO).

„Podniky v tomto sektoru dosud vyrobily produkty v hodnotě 423 miliard tenge, což je 1,5násobný nárůst,“ zdůraznil ministr a připomněl, že institucionální základ pro rozvoj strojírenství definuje zákon O průmyslové politice, přijatý v roce 2021, a Komplexní plán rozvoje strojírenství na léta 2024 až 2028.

Zpracoval kolektiv pracovníků zahraniční kanceláře CzechTrade Kazachstán
Zdroj: Centrum obchodní informace kapitál

• Teritorium: Asie | Kazachstán | Zahraničí
• Témata: Ekonomika ve světě

Doporučujeme