Kosmetika od mužů pro ženy vynesla Lobey na jižní Moravě „na bedny“

Brněnská firma Lobey nabídla ženám na péči o pleť místo tradiční „chemické“ kosmetiky přírodní přípravky. Projekt, který rozjela trojice mužů, se díky dynamickému růstu zařadil v soutěži PwC Firma roku 2023 mezi nejúspěšnější podniky Jihomoravského kraje.

Neošetřovat pleť chemikáliemi, ale plně přírodní kosmetikou s vysokým obsahem aktivních látek. To nabídla zákazníkům mladá jihomoravská firma Lobey. V roce 2018 ji založila trojice podnikatelů Tomáš Plíhal, Milan Krejčí a David Krobot. O rok později pustila po náročném vývoji své první produkty na trh. A koncept se ujal. Povědomí o značce i odbyt raketově roste a po necelých čtyřech letech se díky tomu společnost dostala i do finále krajského kola prestižní soutěže PwC Firma roku 2023.

Hlavní cílovou skupinou značky Lobey jsou ženy ve středním věku. (Foto: Lobey)

V Jihomoravském kraji nakonec obsadila v klání nejlepších podniků třetí místo. „Z původního čtyřmilionového ročního obratu jsme nyní na zhruba 125 milionech korun ročně. A je nás ve firmě už kolem třiceti,“ uvedl při slavnostním vyhlášení jihomoravského kola k růstu společnosti její spolumajitel David Krobot. „Jsme tři chlapi, co dělají přírodní kosmetiku pro ženy,“ dodal a se stejnou nadsázkou poznamenal, že ale samozřejmě „nám do toho ženy mluví“.

Proti akné pomáhá i hřebíčková silice

Hlavní cílovou skupinou jsou sice ženy ve věku 25 až 45 let, některé výrobky od brněnské značky jsou ale určeny i mužským zákazníkům. V širokém portfoliu už má firma ledacos od přípravků proti akné přes odličovací mléko, pěsticí tělový olej, obličejovou mycí pěnu nebo šampony a kondicionéry. K přírodním ingrediencím, které při výrobě společnost používá, patří například sezamový olej nebo hřebíčkové silice. Ty pak dávají kosmetice i příjemnou dřevitou vůni.

Třeba tělový olej není parfemován, vůni mu namísto toho dávají mandle, oves a makadamové ořechy. (Foto: Lobey)

Firmě se přitom zřejmě povedlo najít tu správnou cenovou hladinu. Nesnaží se cenou podbízet, ale na druhou stranu je levnější než luxusní značky klasické „chemické“ kosmetiky. V tom vidí jeden z hlavních důvodů úspěchu technický ředitel firmy Tomáš Plíhal. Mezi třemi otci zakladateli je on tím specialistou, který zužitkoval mnohaletou znalost kosmetického odvětví a zaměřuje se na vývoj přípravků a na výrobu. „U nás neplatíte za brand, ale za to, co ve výrobku dostanete… Je to skvělý poměr ceny a výkonu. My se nesnažíme být levní, ale snažíme se být kvalitní,“ říká Tomáš Plíhal ve videovizitce společnosti.

Osvětová videa přitáhla komunitu příznivkyň

Právě četná videa, ve kterých firma vysvětluje složení a funkci svých přípravků, se staly klíčovou součástí její marketingové strategie. Hlavní prostor je v nich ale věnován osvětě, nikoliv propagaci výrobků.

Podle poroty soutěže Firma roku mohl právě tento model přispět k úspěchu projektu a k tomu, že si značka Lobey získala sympatie spotřebitelek. „Své marketingové kanály firma nikdy nevyužívala jen k propagaci produktů, ale především k edukaci zákazníků v oblasti péče o pokožku a pleť, což velmi pomohlo k postupnému získání desetitisíců sledujících a odběratelů, kterým následně mohla představit i své produkty,“ uvedli organizátoři prestižní soutěže. „Cílem je zákazníkům poskytovat nejen kvalitní funkční kosmetiku, ale zároveň i předávat rady, jak o svou pleť, pokožku a vlasy správně pečovat,“ píše se dále v odůvodnění.

V hledáčku je teď Německo

I díky sympatické komunikaci se spotřebiteli se firma dostala někam nad úroveň osmi tisíc zákazníků měsíčně. Výrobků prodá za jediný měsíc asi 40 tisíc. A s každou sezonou dál roste. Ve svých raných dobách využila podporu, kterou nabízí nadějným firmám brněnské inovační centrum JIC. Tam šéfové startupu našli užitečné kontakty na další byznysmeny a získali také kreativní vouchery na podporu podnikání.

Vedle kosmetiky brněnský startup vyrábí také doplňky jako jsou konjakové houbičky nebo odličovací tampony z biobavlny. (Foto: Lobey)

V současnosti firma chystá expanzi na německý trh a uvažuje i o Rakousku nebo Švýcarsku. Ambicí je stát se do deseti let globální značkou. Firmě přitom může hrát do karet současný trend, kdy právě mladší generace, na niž značka především cílí, upřednostňuje zboží, jehož výroba i užívání jsou šetrné k přírodě i zdraví spotřebitele.

Na jihu Moravy uspěly také biočaje

Ve finále jihomoravského kola soutěže PwC Firma roku 2023 se potkala značka Lobey s těžkou konkurencí dalších devíti úspěšných společností. Lobey nakonec vystoupala „na bednu“ s pomyslnou bronzovou medailí. Druhé místo získal tradiční výrobce plyšových hraček Moravská ústředna Brno, družstvo umělecké výroby. Absolutním vítězem krajského kola se stal výrobce biočajů ze surovin produkovaných ekologickou cestou, společnost Sonnentor z Čejkovic. Tato firma zároveň postoupila do celorepublikového finále, které se bude konat 14. prosince na pražském Žofíně.

Podívejte se na kompletní výsledky a profily vítězů jihomoravského krajského kola soutěží Firma a Živnostník roku 2023

(tos)

Doporučujeme