Trasa, která byla otevřena minulou neděli, spojuje kontejnerový terminál Moín (TCM) v provincii Limón s čínským městem Šanghaj. Vedení nejdůležitějšího kostarického přístavu informovalo, že cesta přispěje ke zvýšení obchodu s čerstvými produkty. Transfer do Číny bude trvat 22 dní, což je téměř o polovinu méně než při používání původních tras. Podle nizozemské společnosti APM, která má na starosti výstavbu a provoz přístavu, se v posledních měsících podařilo zvýšit produktivitu přístavu poté, co exportní sektor vyjádřil řadu stížností na pomalost obsluhy přístavu.
Terminal Moín poprvé umožňuje Kostarice přijímat lodě typu Super Post Panamax s kapacitou 8500 kontejnerů. V současné době je v provozu fáze 2A přístavu, kde je na ploše 40 ha v provozu 35 jeřábů s prostorem pro uložení zhruba 4000 kontejnerů. Dále je plánováno i rozšiřování terminálu – s rekonstrukcí další části se začne, až terminál dosáhne více než 1,5 milionu obsloužených kontejnerů ročně.
Kromě cesty do Číny byla v tomhle roce otevřená i přímá cesta s francouzským Dunkerque.
Zpracoval kolektiv pracovníků zahraniční kanceláře CzechTrade Mexico City
Zdroj: El Economista