Návštěvníci se zúčastnili mnoha workshopů, interaktivních přednášek, panelové diskuze či Keynote přednášky a prohloubili tak svou datovou gramotnost. Do světa dat se během dne podařilo vtáhnout okolo 1400 návštěvníků z řad studentů, firem, datových odborníků i laiků, kteří chtějí držet krok s aktuálními trendy.
Návštěvníci zjistili, že kdo zvládne dobře pracovat s daty, získá velkou moc poznávat a ovlivňovat věci kolem sebe, naučili se data používat eticky, co nám může říct grafová analýza nebo předvídat budoucnost v nepředvídatelné době.
David Slánský, partner v KPMG Česká republika, k tomu řekl: „KPMG Data Festival opět ukázal stoupající zájem o práci s daty mezi lidmi z byznysu i studenty. Kdo má data má moc, ale ještě větší sílu má ten, kdo z nich dokáže čerpat relevantní informace. A právě takových lidí bylo na festivalu nejvíc.“
Ota Novotný, zakladatel platformy Data & Business, podnikatelského akcelerátoru xPORT VŠE a vedoucí katedry informačních technologií na VŠE dodává: „S datovou mocí se jednoznačně musí pojit datová zodpovědnost. Je třeba dávat velký pozor, aby moc nebyla zneužívána, ať už na úrovni firmy nebo státu, protože v dlouhodobém horizontu to nemůže přinést pozitivní efekt.“
Návštěvníci se dozvěděli o datech, která pomáhají najít práci, o tom, jak zachraňovat lidské životy pomocí umělé inteligence a jak data mohou prospět zdraví. Také si vytvořili vlastního digitálního asistenta, ovládli data a procesy lépe než jejich CTO, vyzkoušeli si storytelling s business daty, zlepšovali se ve streamingu s big daty a seznámili se i se základním využitím tableau.
V rámci panelové diskuze byly rozebírány otázky, kdo by vyhrál volby, kdyby se politické strany chovaly a pracovaly s daty jako firmy, jestli za nás může datovou moc převzít umělá inteligence či jestli má větší datovou moc business nebo stát. A nechyběla ani Keynote přednáška, na které Ota Novotný společně s Davidem Slánským ukázali divákům, že datová moc je tu s námi již mnoho let, prozradili, čí datová moc je silnější – Facebooku nebo státu? A posluchači dostali i tipy, jak se před takovou datovou mocí chránit.
V Atriu Rajské budovy VŠE se návštěvníci mohli podívat na reálné ukázky práce s daty velkých firem i startupů. Nechyběly společnosti jako KPMG, Škoda Auto, Komerční banka, Nestlé, Manta, Fortuna, Enehano, Imper, Integromat, Logio, Adastra, Revolt BI, Komix, BizMachine, Born Digital, Publicis Groupe, Dataddo či Vodafone.
Vstup na KPMG Data Festival byl zdarma a jednotlivé části programu se zaplnily již pár dní od spuštění registrací. Učebny na VŠE byly plné datových nadšenců. Akci pořádal xPORT Business Accelerator VŠE společně s platformou Data a Business a FIS VŠE.