Na rozvoji maďarského e-commerce se významné podílí i české firmy. V oblasti výdejních boxů se prosazuje firma Zásilkovna (v Maďarsku známá pod značkou Packeta), která v Maďarsku mimo jiné rozšiřuje síť ekologických výdejních boxů. Ty jsou napájené vlastními solárními panely a nepotřebují tak být napojeny na elektrickou síť. Počet výdejních boxů firmy Packeta v Maďarsku neustále roste a brzy by měl překročit hranici 500.
Intenzivně se v Maďarsku rozvíjí i firma Alza, která patří mezi hlavní hráče tamního online sektoru. Firma má v Budapešti od roku 2018 výdejní showroom a v současné době si nechává budovat sklad o rozloze 22 tisíc metrů čtverečních, který bude sloužit jako její první zahraniční logistické centrum mimo území Česka a Slovenska. Alza spolu s tím rovněž buduje po Maďarsku i síť výdejních míst Alzabox.
Výrazný úspěch na maďarském trhu zažívá i rozvážková firma Rohlík (v Maďarsku známá pod označením Kifli). Dynamický růst ukazují čísla, podle nichž se měsíční počet objednávek v Budapešti a okolí mezi červnem 2021 a březnem 2022 zdvojnásobil a roste i počet klientů. Firma se rovněž snaží jít v Maďarsku udržitelnou cestou, kdy zboží dodává v recyklovaných taškách a pro rozvoz používá vozidla poháněná stlačeným zemním plynem.
Revoluce proti plastům. Startup Refork vyvinul rozložitelné příbory
Nad rámec těchto tří firem však v Maďarsku působí i další české e-commerce firmy jako například Shoptet či DoDo. Celá řada českých firem nabízí maďarským zákazníkům možnost nakoupit jejich zboží skrze internetový webshop.
Kurýři i výdejové boxy
Dlouhodobě je v Maďarsku nejrozšířenější metodou doručování formou kurýra přímo domů a platba na dobírku, nicméně postupně rostou i platby kartou a minulý rok začalo docházet také k překotnému rozvoji výdejových boxů. Jen v roce 2021 jich bylo otevřeno 800, což znamenalo více než ztrojnásobení jejich dosavadního počtu.
Největší nárůst v Maďarsku zaznamenal segment rychloobrátkového zboží (fast-moving consumer goods) – za loňský rok o 53,7 %. Růst za první pololetí tohoto roku již není tak dramatický jako dříve, a jak ukazují čísla za druhé čtvrtletí, jeho tempo zpomaluje. Období pandemie nicméně podle expertů změnilo nákupní návyky a učinilo online nakupování v Maďarsku zcela přirozenou záležitostí.
Celkově své služby nabízelo na konci minulého roku 35 tisíc internetových obchodů, přičemž podíl na celkovém maloobchodu překročil hranici 10 %. Geograficky je téměř polovina všech nákupů realizována v hlavním městě Budapešti a přilehlé Pešťské župě (v zásadě ekvivalent Středočeského kraje).