Mebster: Kvůli koronaviru jsme se museli kompletně přeorientovat z B2B na B2C a změnit marketingovou strategii

Startup Mebster vyvinul exoskelet pro lidi ochrnuté od pasu dolů. Jeho zakladatel Michal Gloger hovoří o aktuálních byznys plánech nebo o tom, jestli je pandemie koronaviru pro startup spíše hrozba, nebo příležitost.

Jedna z největších startupových akcí v Evropě Startup World Cup & Summit se kvůli koronaviru přesunula do onlinu. Na stánku v pražské Pragovce se s našimi startupy tudíž letos nepotkáte. Abyste však nepřišli o dávku startupové energie, přinášíme vám rozhovory se zástupci firem z plánovaného stánku CzechInvestu.

Foto: Mebster

Elevator pitch do sms. Představte se mi maximálně ve 3-4 větách a přesvědčte mě, že váš byznys má budoucnost.

Nabízíme první cenově dostupný exoskelet pro lidi ochrnuté od pasu dolů, kterých každý rok přibývá po celém světě více než milion. Vyvinuli jsme ho na vlně trendu, který říká, že předpovídaná složená roční míra růstu (CAGR) u exoskeletů je 45 procent, z toho asistivní a rehabilitační exoskelety hrají hlavní roli. My máme dvě verze tohoto certifikovaného a patentovaného zdravotnického prostředku – první dodáváme do kriticky přetížených zdravotnických center, kterým tak pomáháme zefektivnit péči a druhý přímo na míru koncovým uživatelům.

Je tohle první byznys akce, kterou vám překazil koronavirus? Jak covid ovlivňuje vaše podnikání?

Covid nám naprosto zrušil a přetvořil celou marketingovou strategii, většina lokálních demo akcí u B2B partnerů se zrušila kvůli zákazu návštěv. Dále se neuskutečnily tři lokální konference a veletrhy, na které jsme byli přihlášeni a jedna z největších mezinárodních akcí v našem oboru, kterou jsme plánovali celý rok. Museli jsme se kompletně přeorientovat z B2B na B2C a nyní vlastními silami nabízíme služby pro koncové uživatele skrze vznikající sítě fyzioterapeutů.

Více o startupu Mebster: Místo vozíku vnější opora. Mebster vrací ochrnuté zpátky do života

Koronavirus: hrozba, nebo příležitost a proč? 

Je to hrozba, ze které se stává příležitost jen pro ty, kteří se dokáží otočit a vydat jiným směrem, přičemž jen některým se podaří vybrat ten správný. Zahájili jsme a akcelerovali digitalizaci našeho řešení a alokovali jsme více zdrojů na vývoj distanční péče v souladu s telemedicínskými trendy. Zaměřili jsme se rovnou na koncové klienty, tedy pacienty a změnili tak celou strategii. Jestli to bylo rozhodnutí správné, ukáže čas.

Foto: Mebster

Vaše aktuální byznys plány? 

Digitalizace a vystavění robustního systému řízení kvality, abychom byli připraveni na certifikace zdravotnických výrobků vyšších rizikových skupin. K tomu je pro nás naprosto zásadní expanze do zahraničí. Pracujeme na důkladném průzkumu trhu mimo jiné ve spolupráci s CzechTrade a příští rok se vydáme na první zahraniční trhy.

Hledáte investora nebo strategického partnera? 

Ano. Optimálně strategického investora v oboru zdravotnictví a rehabilitace. Jsme připraveni jednat.

Jak vám pomohl CzechInvest? 

Díky mentorům z programu CzechStarter jsme byli schopni zacílit byznys strategii, rychleji certifikovat a patentovat náš první produkt a také zformovat provozní procesy a legislativní rámec. Pomocí programu CzechMatch a CzechDemo jsme mohli poprvé prezentovat náš produkt v zahraničí a získat tak zajímavé kontakty na budoucí obchodní partnery.

Další rozhovor ze série Startup World Cup & Summit se startupem Cash Reader si můžete přečíst na webu CzechInvest.

• Teritorium: Česká republika

Doporučujeme