Účastníci z českých firem budou nově konzultovat exportní možnosti do Saúdské Arábie a Japonska, k dispozici budou také zástupci nedávno otevřené zahraniční kanceláře CzechTrade v Mnichově.
V souladu s přijatou střednědobou strategií CzechTrade se návštěvníci dozví také informace o službách pro startupy a nových perspektivních oborech v konkrétních teritoriích. Celkově bude na Meeting Pointu CzechTrade 60 konzultačních stolků, kde české firmy mohou diskutovat o svých exportních záměrech. Na místě bude 56 zástupců zahraničních kanceláří. Konzultovat budou také specialisté na projekty NOVUMM 2 a NOVUMM2KET, z Klientského centra pro export a Business Klubu Ukrajina.
Agentura na Meeting Pointu CzechTrade každý rok přivítá na 400 českých firem, které se mohou účastnit až pěti půlhodinových konzultací s řediteli zahraničních kanceláří z celého světa.
„Ředitelé zahraničních kanceláří během 30 minut poskytnou unikátní expertizu k rozvoji byznysu v zahraničí, zhodnotí reálné šance zahraniční expanze a doporučí, jak nejlépe postupovat v jednáních na daném trhu. Meeting Point CzechTrade je jednou z nejdůležitějších pravidelných akcí pro internacionalizaci českých firem. Zástupci zahraničních kanceláří, kteří mají z daného teritoria bohaté zkušenosti, předají exportérům zpětnou vazbu, zda produkt nebo služba může na trhu reálně uspět a navrhnou individuální řešení vstupu na trh, což jsou unikátní informace, které lze z konzultací získat,“ říká Radomil Doležal, generální ředitel CzechTrade.
Exportéři pravidelně konzultují se zástupci zahraničních kanceláří z blízkých i vzdálenějších trhů, letos poprvé mohou jednat se zástupci nově otevřených kanceláří v německém Mnichově, saúdskoarabském Rijádu nebo zástupcem CzechTrade, který bude působit při Kanceláři generálního komisaře Expo v japonské Ósace. Firmy mohou přicházet se svými produkty z tradičních i méně obvyklých oborů.
„O účast na Meeting Pointu CzechTrade je každoročně velký zájem, což můžeme s předstihem potvrdit také letos. Necelý měsíc před akcí monitorujeme registraci přes 280 firem, přičemž je stále možné se přihlašovat. Největší zájem je tradičně o konzultace pro šest evropských teritorií, které jsou nyní naplněny, vytížená je například kancelář v Mnichově nebo kancelář pro oblast Skandinávie. Na desítky konzultací je však stále možné se registrovat a prodiskutovat své exportní záměry na konkrétním trhu,“ říká Radomil Doležal.
„Firmy mají možnost konzultovat exportní příležitosti také do vzdálenějších teritorií, jako jsou Filipíny, Thajsko či například Jihoafrická republika. Kromě tradičních sektorů podporujeme startupy a vysoce inovativní firmy, které na Meeting Pointu CzechTrade mohou zkonzultovat svůj byznys plán a informovat se, jak jim CzechTrade může pomoct vyrůst v zahraničí,“ dodává generální ředitel CzechTrade.
Firmy budou diskutovat také o možnostech, které nabízí projekt Business Klub Ukrajina na podporu poválečné obnovy Ukrajiny, nebo nové projekty NOVUMM 2 a NOVUMM2KET spolufinancované Evropskou unií prostřednictvím Operačního programu Technologie a aplikace pro konkurenceschopnost (OP TAK), zaměřené na usnadnění vstupu na zahraniční trhy a rozvoj mezinárodní konkurenceschopnosti malých a středních podniků prostřednictvím jejich účasti na vybraných specializovaných výstavách, veletrzích a dalších akcích v zahraničí.
Konzultace se budou dotýkat i designu, kde budou k dispozici odborníci z Design Centra CzechTrade. Poskytnou informace týkající se nejen projektu Design Credits, ale i dalších aktivit v oblasti podpory průmyslového designu. Konzultace poskytnou také odborníci z Klientského centra pro export, které je společnou aktivitou Ministerstva průmyslu a obchodu, Ministerstva zahraničních věcí a agentury CzechTrade.
Zástupci českých firem se na akci Meeting Point CzechTrade mohou registrovat na webových stránkách agentury CzechTrade.