Mexická infrastruktura v poslední době nedokáže držet krok s rychle rostoucí populací a ambicí stát se globální ekonomickou mocností.
Claudia Sheinbaum si pro své prezidentské období vytyčila několik cílů v oblasti infrastruktury. Chce rozšířit veřejnou dopravu ve městech i mezi městy, a podpořit tak efektivní udržitelné možnosti dopravy. Dále má v plánu zvýšit investice do silniční a železniční sítě. Součástí tohoto bodu je konstrukce 3000 km železnic v následujících 6 letech. V neposlední řadě je zajistit vyšší bezpečnost cestujících v těchto sítí, čehož má být dosaženo lepším osvětlením, dohledem a údržbou.
ExportMag.cz: Jihoameričané jsou posedlí krásou. Investují do ní navzdory krizi
Hlavní dálnice jsou v dobrém stavu, zejména ty, které spojují velká města, proto se plán zaměřuje hlavně na venkovské silnice a železnice, které postrádají dostatečnou spojitost. Výsledkem bude propojená dopravní síť, která nejen zlepší přepravu obyvatel, ale také motivuje domácí i zahraniční firmy k investicím.
To jsou důvody, proč vláda v posledních měsících inovuje silnice, železnice a veřejnou dopravu. Plánovanou novinkou je například rozšíření systému autobusů o 38 nových elektrických vozidel Metrobús, které posílí veřejnou dopravu v Mexico City. Přechod na elektrická vozidla započal už v roce 2019 a o rok později v Mexico City jezdily první elektrické autobusy. Jednalo se o pilotní projekt, který představila Claudia Sheinbaum jako tehdejší premiérka.