Mexiko je také jedním z největších světových spotřebitelů a producentů vajec. Spotřeba vajec na hlavu je 378 vajec na obyvatele a rok (tj. více než jedno vejce na osobu a den po celý rok).
Tento vzkvétající trh dal vzniknout světovým společnostem: například Proan s celkovým počtem 34 milionů slepic je národní jedničkou a druhým největším producentem vajec na světě.
Když česká společnost Dominant CZ před více než 10 lety vstoupila na trh, prosadila se právě nabídkou radikálně odlišného produktu. Její originální program chovu atraktivně zbarvených slepic je speciálně určen pro malé rodinné producenty.
ExportMag.cz: Jihoameričané jsou posedlí krásou. Investují do ní navzdory krizi
Ve venkovské oblasti Chiapas na samém jihu země vyvíjí společnost se svým místním partnerem odlišný typ drůbeží genetiky: umožňuje zákazníkům rozpoznat tato vejce oproti vejcím standardní barvy (komerční vejce jsou většinou bílá a „barvená“ vejce s odlišnou barvou skořápky modrou, zelenou a tmavě hnědou jsou dražší).
Podobně typ drůbeže s kombinovanou užitkovostí neboli pomaleji rostoucí kohouti mají tužší maso, které je ceněno jako tradiční drůbeží maso.