Misi z Latinské Ameriky zaujala nabídka cestovního ruchu v ČR

Již před pandemií začaly turistický trh ovlivňovat nové trendy. Jedním z nich je vzrůstající poptávka po zážitkové turistice – po originálních, nevšedních zpestřeních tradičního programu a tematických okruzích.

Ať už se jedná o kulturní turistiku, lázeňské pobyty, ekoturistiku či specificky zaměřené městské pobyty, Česká republika má co nabídnout. Velká část klientů hledajících tyto „nevšední“ cesty je z Latinské Ameriky. I proto mířila incomingová mise na zástupce cestovního ruchu právě ze zemí Latinské Ameriky a představila jim nabídku české zážitkové turistiky.

Ilustrační fotografie

Incomingová mise ve dnech 7. až 14. prosince 2021) realizovaná v rámci projektů ekonomické diplomacie MZV (PROPED) umožnila cestovním agentům ze zemí Latinské Ameriky poznat hned několik turistických destinací ČR a setkat se se zástupci českého turistického sektoru. Mise je součástí dlouhodobé kampaně s cílem dostat do povědomí cestovatelů z Latinské Ameriky Českou republiku jako turistickou destinaci s širokou nabídkou aktivit, kterou si při návštěvě Evropy nemohou nechat ujít.

Aktuální mise měla za cíl také rozšířit informaci o možnosti bezpečného cestování do České republiky i bezprostředně podpořit český turistický ruch, jednu z nejvíce zasažených oblastí ekonomiky v důsledku pandemie covidu-19.

Pandemie celé odvětví silně zasáhla, ale také akcelerovala některé trendy. Zážitková, individualizovaná turistika je upřednostňována před masivními zájezdy. Ať už se jedná o kulturní turistiku, lázeňské pobyty, ekoturistiku či specificky zaměřené městské pobyty (architektura, historie, hudba, kulinářství aj.), Česká republika má co nabídnout.

Jihoameričané jsou posedlí krásou. Investují do ní navzdory krizi

Co se týče Latinské Ameriky, klienti cestující do Evropy mají některé společné rysy. Jsou zvyklí na vyšší standard služeb, důležitým faktorem je pro ně komfortní ubytování, zajímá je hlavně městský turismus a ocení program, který jim umožní zažít něco nového mimo každodenní rutinu. Řada klientů se zajímá i o prémiovou turistiku, která zahrnuje individualizované cesty na míru v nejvyšším standardu. V destinaci pak klient ze zámoří zůstává déle a utratí vyšší obnos.

Proto je tento trh velmi zajímavý pro české poskytovatele služeb cestovního ruchu – hotely, tour operátory, restaurace, lázeňské domy, kongresová centra, dopravce či pořadatelské firmy. Důležitou součástí mise tak byla setkání s těmito českými partnery a navázání osobních kontaktů, které pak zahraniční agenti využijí při sestavování cest pro své klienty.

Mise připravená ve spolupráci s kraji a jednotlivými turistickými destinacemi byla podpořena Ministerstvem zahraničních věcí, Ministerstvem pro místní rozvoj a agenturou CzechTourism.

Informace poskytnuta Zastupitelským úřadem České republiky v Mexiku (Mexiko).

• Teritorium: Amerika | Mexiko | Zahraničí
• Oblasti podnikání: Cestovní ruch, volný čas

Doporučujeme