Tito zákazníci preferují mražené nebo chlazené produkty s podobným označením a claimy vztahujícími se ke zdraví jako u potravin, které kupují pro sebe. Ačkoliv suché krmivo stále tvoří většinu trhu, mladší majitelé domácích zvířat vyhledávají produkty, které jsou prezentovány jako čerstvější, zdravější nebo přírodnější.
Od roku 2021 došlo k významnému nárůstu prodeje čerstvého krmiva pro psy a kočky, a to o 86 %, respektive 54 %. Očekává se, že růst v segmentu čerstvého krmiva přiláká nové hráče na trh a vytvoří příležitosti pro dodavatele nových ingrediencí. Výdaje amerických spotřebitelů za krmivo pro domácí zvířata vzrostly za poslední rok o téměř 12 %, a to díky růstu cen. Objem prodeje meziročně klesl o 2,7 %. Průměrné roční výdaje domácností na petfood vzrostly od roku 2011 o 54 %. Report uvádí, že přibližně dvě třetiny amerických domácností mají alespoň jednoho domácího mazlíčka a že výdaje na krmivo pro domácí zvířata mají stále ještě značný prostor pro růst.
Aktuálním hlavním motorem inovací v oblasti petfood je větší důraz na zdraví a wellness. Spotřebitelé, zejména mladší generace, jsou ochotni si připlatit za krmiva, která mají poskytovat specifické zdravotní výhody a funkční benefity. To zahrnuje produkty podporující kontrolu hmotnosti, zdravé stárnutí nebo např. dentální zdraví.
Tyto trendy představují pro výrobce a exportéry jak výzvy, tak příležitosti. Inovace a adaptace na preference mladších generací mohou být klíčem k úspěchu na dynamicky se vyvíjejícím americkém trhu petfood.