Nyní je však situace horší z důvodu hrozící snížené poptávky spotřebitelů po mléku a mléčných výrobcích z důvodu rostoucích cen. Ty již dlouhodobě rostou v reakci na zvyšující se ceny krmiv.
Tři hlavní společnosti vyrábějící mléčné výrobky – Meiji Co, Morinaga Milk Industry a Megamilk Snow Brand zvýšily v listopadu své velkoobchodní ceny mléčných výrobků o 2,8–10,2 %. Pro provozovatele supermarketů, kteří čelí tvrdé vzájemné konkurenci, je nastavení atraktivních cen mléčných výrobků důležité pro udržení a přilákání zákazníků.
V reakci na zvýšení cen ze strany velkých výrobců supermarkety zvýšily své maloobchodní ceny, ale podle společnosti Aeon Reail doposud objem prodeje nebyl zvýšením cen ovlivněn. Vzhledem k tomu, že se zvýšení cen vztahuje na širokou škálu výrobků, se očekává, že spotřebitelé v budoucnu omezí spotřebu mléčných produktů.
Čipy a jízdní kola. V čem ještě exceluje malý velký Tchaj-wan?
Ministerstvo zemědělství vyčlenilo ve druhém doplňkovém rozpočtu na fiskální rok 2022 celkem 5,7 mld. jenů (1 mld. Kč), aby zabránilo dopadům poklesu poptávky na chovatele dojnic. V březnu příštího roku ministerstvo zavede systém, který bude chovatelům dojnic poskytovat 150 tis. jenů (25 tis. Kč) na každou krávu s nízkou mléčnou užitkovostí, kterou vyřadí z chovu. Vláda pomáhá chovatelům dojnic zvýšit produkci mléka od roku 2014, kdy zemi postihl nedostatek másla.
Ministerstvo zemědělství bude také dotovat zvýšené náklady na skladování sušeného odstředěného mléka a dalších produktů, s nimiž se potýkají organizace mlékařů, jejichž zásoby se tento měsíc v důsledku rostoucích cen zvětšily.