Necelých 48 hodin před oficiálním zahájením her a prvním zápasem požádala katarská královská rodina FIFU o zrušení licencí pro prodej alkoholu na stadionech.
Pro mnoho lidí asi není překvapením, že se prodej alkoholu v regionu Blízkého východu musí řídit speciálními pravidly. Je sice pravdou, že například emirát Dubaj ve Spojených arabských emirátech je poměrně otevřený, nicméně Saúdská Arábie a Katar už tak otevření nejsou.
O to více překvapující byla zpráva z Kataru, že světový pohár ve fotbalu dostane speciální výjimku a v prostorách všech stadionů bude povolen prodej alkoholu. Díky této výjimce pohár přilákal nejenom mnohem více fanoušků, kteří si bez piva fotbal neumí představit, ale také sponzorů. Ten největší je americký Budweiser, který s FIFA uzavřel mnohamilionový kontrakt na partnerství v Kataru.
Světelný tunel nebo les ze skla. Česká svítidla září za mořem i v Arábii
Dosavadní dohoda byla, že návštěvníci budou moci zakoupit alkohol v prostorách pro fanoušky a v uličkách stadionu. Omezení bylo také dohodnuto na maximálně čtyři piva na osobu a prodejci musí hlídat, jestli zákazník nevypadá opilý. V případě opilosti jsou připraveny speciální prostranství, kam by měl být fanoušek umístěn, dokud nevystřízliví. Na druhou stranu s cenou kolem 350 Kč za jedno velké pivo se snad nerozvášní takový počet návštěvníků.
První úpravy smlouvy s hlavním sponzorem přišly už před pár dny, kdy katarští organizátoři označili pivní stany Budweiser za moc nápadné a robustní a donutili je upravit a přesunout na méně viditelná místa.
Pokud se opravdu stane, že se prodej alkoholu během zápasu úplně zakáže, bude čekat jak fanoušky, tak FIFA poměrně nepříjemné řešení sporů se svými sponzory. O to více, když žádost od královské rodiny přišla nyní, 48 hodin před začátkem, kdy veškerý alkohol musí být ve skladech a připraven. Jedinou možností pít alkohol by pak byl v soukromých sledovacích boxech, které na nejlevnější zápasy začínají na ceně 23 000 dolarů za jeden zápas.