Za loňský rok vzrostly celkové tržby společnosti o 5,4 % na 59,5 miliardy kanadských dolarů (1 CAD = 17 CZK). Tímto výsledkem společnost upevnila svoji přední pozici na trhu s potravinami. Se svými více než 1 050 obchody ovládá podle dostupných informací přibližně 29 % trhu.
Loblaw se letos bude pravděpodobně nadále zaměřovat na podporu svých diskontních prodejen. Pozitivním výsledkům společnosti totiž napomáhají její úspěšné privátní značky No Name a Presidents Choice a věrnostní program Optimum, který umožňuje platit v obchodech za nasbírané body z nákupů.
ExportMag.cz: Namíchat si müsli po svém? „Zábavné pochoutky“ firmy Mixit uspěly i ve světě
Aktuální ekonomické výsledky umožňují společnosti rekordní investice do sítě prodejen. Plány zahrnují vybudování více než 40 nových diskontních prodejen, rekonstrukci 700 stávajících supermarketů, nebo otevření více než 140 nových lékáren a drogérií, což je téměř trojnásobek současného počtu. V provincii Québec již společnost převedla 24 svých prodejen pod označením Provigo na diskontní typ Maxi a letos plánuje totéž na dalších 30 místech.
Současně však bude zajímavé sledovat, jakým způsobem Loblaw zareaguje na aktuální trend zpomalování růstu cen potravin. Podle údajů kanadského statistického úřadu ceny potravin v lednu vzrostly o 3,4 %, oproti 4,7 % v prosinci 2023. Společnost je dlouhodobě kritizována, že ceny potravin v jejích obchodech neodpovídají nákladům a cenám dodavatelů a marže jsou neadekvátně vysoké. Přesto by dodávky pro tuto společnost například v rostoucím segmentu privátních značek mohly být příležitostí i pro české exportéry.