Neprodané pečivo v Japonsku vyřešil automat s překvapením

V Japonsku přišli na způsob, jak spotřebovat neprodané pečivo z pekáren. Zákazníci si v prodejních automatech vybírají dorty, které jsou zabalené v krabicích, takže zákazník nevidí, jaký druh si koupí.

Nápad prodávat zbylé dorty tímto způsobem nejen snížil ztráty pekárny, ale také ulevil zaměstnancům.

Ilustrační fotografie

Ve městě Matsue v prefektuře Šimane umístili automat na pečivo a sušenky ke vchodu do pekárny. Od poloviny srpna jsou v nabídce automatu také čerstvé dorty, vždy dva kousky za 500 jenů (asi 80 Kč).

Obchod začal tento druh prodeje označovat jako „SDGs gacha pro nedokonalé dorty“, což je pojmenováno podle Cílů udržitelného rozvoje OSN (SDGs). A „gacha“ pochází z názvů automatů gachapon vydávajících hračky v kapslích, u kterých zákazníci nevědí, co si koupili, dokud je neotevřou.

Jak vypadá mistrovská židle? Přečtěte si o nábytkářské značce Master and Master

Před obchodem stojí fronty zákazníků, kteří se rádi vracejí buďto z důvodu výhodné koupě nebo je nadchlo překvapení. Možnost koupit si čerstvé dorty z automatu je neobvyklá, ale její obliba roste a obchod už nemusí neprodané dorty vyhazovat.

Navíc obchod s pečivem Matsue Claude upravil otevírací dobu. Zavírá nyní o hodinu dříve a zvýšil počet dní, kdy je obchod zavřený ze čtyř na devět v měsíci. Zpočátku se v pekárně obávali úbytku zákazníků, ale automat pomohl přilákat zákazníky a udržet celkový obrat. Podle ředitelky obchodu jsou díky většímu počtu volných dnů více motivováni k práci i zaměstnanci.

Autorka: Irena Leopoldová, zemědělská diplomatka. Více informací o nástrojích Ministerstva zemědělství na podporu exportu naleznete na webu eagri.cz v Proexportním okénku. Zdroj: The Japan News

• Teritorium: Asie | Japonsko | Zahraničí
• Témata: Ekonomika ve světě
• Oblasti podnikání: Maloobchod | Obchod | Potravinářský průmysl

Doporučujeme