Společnost byla dlouhodobě pod tlakem veřejnosti, že neřeší narůstající ceny potravin, které se během posledních tří let zvýšily v Kanadě o více než 20 %.
Společnost Loblaw již řadu let provozuje síť diskontních prodejen No Frills a Maxi. Nyní přichází s novým konceptem ještě levnějších obchodů. Budou pojmenovány stejně jako jejich privátní značka No Name. Ta je známá svým žlutým obalem a velmi jednoduchým marketingem. Společnost Loblaw slibuje v obchodech No Name až o 20 % nižší ceny v porovnání s konkurenčními prodejnami. Dvě třetiny produktů by měly stát pod 5 kanadských dolarů (přibližně 83 Kč) a necelých 60 % nabídky budou tvořit vlastní privátní značky No Name nebo President’s Choice.
ExportMag.cz: Výrobci alternativních potravin spolupracují v organizaci ProVeg
V prodejnách však nebude tak široká nabídka produktů, jak jsou kanadští spotřebitelé zvyklí. V podobných diskontních prodejnách naleznete přibližně 7 tis. položek, v prodejně No Name jich bude pouze 1300. Nakupující zde najdou pouze omezený sortiment mraženého zboží, baleného pečiva, potravin a potravinových doplňků. Nebudou zde žádné chlazené potraviny, mléčné výrobky nebo čerstvé maso. Prodejny budou mít také kratší provozní dobu od 10 do 19 hodin a nebudou využívat prakticky žádné marketingové nástroje nebo papírové letáky.
Výraznou úsporou budou nižší náklady na výstavbu a zařízení těchto prodejen. Společnost uvedla, že náklady na jednu pobočku budou představovat pouze 10 až 20 % v porovnání s náklady na jiné prodejny. Společnost chce využít již používaná zařízení, jako jsou regály a police nebo pokladní systémy. Zpočátku zde nebudou žádné samoobslužné pokladny.
Společnost Loblaw prozatím počítá s otevřením tří prodejen, a v závislosti na výsledcích rozhodne o dalším rozšiřování. Bude proto zajímavé sledovat potenciál těchto prodejen a případné změny nálad veřejnosti, která i nadále společnost Loblaw viní z vysokých cen potravin v Kanadě.