Novinky ze sektoru masného průmyslu v USA

Americké ministerstvo zemědělství (USDA) vydalo pravidlo, které omezuje dobrovolné označování „Produkt z USA“ nebo „Vyrobeno v USA“ na maso ze zvířat narozených, chovaných, poražených a zpracovaných v USA.

Předpis reaguje na obavy zemědělců a producentů masa z možnosti, že by toto označení mohlo být užito i na maso s importním původem, které bylo pouze zpracované a zabalené v USA.

Ilustrační fotografie

Platí ovšem, že označení zůstává dobrovolné. Nové pravidlo pro označení se nesetkalo s pochopením např. u kanadské dobytkářské asociace, podle které mj. nerespektuje vysokou míru propojenosti severoamerického trhu.

ExportMag.cz: Výrobce tradiční slivovice ze Zlínska oslavil 100 let a začíná prodávat i do zahraničí

Vývoz masa z USA vzrostl

Podle údajů USDA vzrostl v lednu meziročně vývoz vepřového masa o 6 %, čímž přesáhl 251 000 tun a hodnotou 682,2 milionu USD. I když vývoz hovězího klesl o 1 % na necelých 100 000 tun, hodnota vývozu stoupla o 9 % na 763,8 milionu USD i díky nárůstu prodeje vnitřností. Slušně se vedlo i vývozu jehněčího, jehož objem se oproti lednu 2023 zvýšil o 28 % a dosáhl nejvyšší úrovně od března 2023. Hodnota vývozu jehněčího z USA meziročně vzrostla dokonce o 53 % na 1,7 milionu USD.

Autorka: Tereza Černá, zemědělská diplomatka, velvyslanectví ČR ve Washingtonu, D. C. Více informací o nástrojích Ministerstva zemědělství na podporu exportu naleznete na webu eagri.cz v Proexportním okénku.

Doporučujeme