Finišují poslední etapy stavby a předpokládá se, že během března příštího roku by měl být přístav připraven k otevření. V současné době je dokončen ze 70 %.
Přístav bude schopen přijmout až 7 milionů tun zboží ročně a jeho největší výhoda tkví v tom, že se nachází v mnohem přívětivější pozici z hlediska dopravy zboží do metropolí Medellín, Bogotá či Pereira, které jsou hůře dostupné ze stávajících přístavů. Úspora z hlediska ujeté vzdálenosti do jednotlivých měst se pohybuje mezi 32 až 55 %.
ExportMag.cz: Jihoameričané jsou posedlí krásou. Investují do ní navzdory krizi
Mimo výše zmíněné výhody, které mají přímý dopad na obchod, je tento přístav taktéž důležitý z hlediska pracovního trhu. Jeho výstavba generuje až 1000 nových pracovních míst. Přístav také představuje velké zlepšení pro spojení pevninské Kolumbie a jejích ostrovů v Karibiku, a tím pádem by přispěje ke zlepšení životní úrovně obyvatel jak z této části země, tak i ostatních obyvatel z ostrovů v Karibském moři.
Nový přístav Antioquia bude mít příznivý vliv na životní prostředí a zachování biodiverzity. Jako příklad konkrétního projektu, který je spojen právě s výstavbou přístavu, lze uvést monitorování řemeslného rybaření, které v zálivu Urabá trvá již dva roky.