Jak si vybrat vhodný veletrh pro svou účast? Jak se na něj správně připravit? Jak nastavit svá očekávání? Report se snaží firmám poskytnout vodítka pro hledání odpovědí právě na tyto otázky.
Při rozhodování o účasti na veletrhu by mělo hrát roli vícero faktorů – jeho sektorové zaměření, regionální, celostátní či mezinárodní charakter, postavení pořadatele a podpora ze strany státu. EU SME Centre na základě údajů China Council for Promotion of International Trade uvádí, že se jen veletrhů zaměřených na potraviny a nápoje v Číně loni konalo 111. Obecně jsou na veletrhy nejbohatší velkoměsta jako Šanghaj, Kanton a Peking. V rámci jednotlivých provincií se veletrhy nejčastěji soustředí v jejich hlavních městech.
ExportMag: Světelný tunel nebo les ze skla. Česká svítidla září za mořem i v Arábii
Před prvním pokusem proniknout na čínský trh je také potřeba zvážit možná rizika a informovat se o tamějších regulatorních požadavcích. Vývozci potravin by měli mít na paměti, že zahraniční producenti potravin a nápojů musí být zaregistrováni v systému CIFER čínské celní správy. V opačném případě může hrozit, že vzorky neprojdou přes čínskou celnici, nebo že vystavovatel nebude kvůli nutnosti absolvovat někdy zdlouhavou registraci pro potenciální partnery relevantní.
Vzhledem k tomu, že se Čína nachází za velkým firewallem, vyvinula si vlastní ekosystém sociálních sítí a nástrojů pro online komunikaci. Nepřipravení návštěvníci z ciziny mohou během cesty do Číny zjistit, že jsou prakticky odstřiženi od domoviny a zbytku světa.
Vážní zájemci o obchod s Čínou by se měli seznámit s tamější komunikační superaplikací – WeChat. Je čím dál častější, že čínští obchodníci nenabízejí své vizitky, ale právě propojení na WeChatu. Značná část publikace připravená ve spolupráci s China IP SME Helpdesk je věnována také otázce ochraně práv duševního vlastnictví. Závěr obsahuje představení nejznámějších a největších čínských veletrhů včetně zmínek o případné organizaci národních pavilonů ze strany jednotlivých členských států.