O tomto faktu, který je údajně v zájmu informovanosti spotřebitele, před několika dny informoval americký Beer Institute.
Ke zlepšení informovanosti zákazníků se již před určitou dobou zavázaly společnosti Anheuser-Busch, MolsonCoors, Constellation Brands (např. Corona, Modelo), Heineken, Fifco (např. Genesee, Labatt) vytvořením BVDI – Brewers’ Voluntary Disclosure Initiative.
Podle jedné citované studie z roku 2020 by 75 % amerických spotřebitelů (starších 21 let) uvítalo nutriční složení na všech alkoholických nápojích. Výše uvedení výrobci se tak snaží odlišit od zbytku pivního trhu a vymezit se i proti vínu a destilátům, kde rovněž není praxí tyto informace uvádět.
Předmětná iniciativa může mít souvislost s pozvolným snižováním prodejů velkých pivních značek a přesunem zájmu spotřebitelů např. ke craftovému segmentu a dalším alkoholickým nápojům.
Autor: P. Ježek. Více informací o nástrojích Ministerstva zemědělství na podporu exportu naleznete na webu eagri.cz v Proexportním okénku.