7-Eleven představuje celosvětově nejznámější síť večerek (tzv. convenience stores) s více než 85 500 prodejnami po celém světě. Dlouhodobě se umisťuje na předních příčkách v žebříčku nejhodnotnějších značek světa.
V Japonsku platí 7-Eleven za páteř maloobchodu, zejména pokud se jedná o obchod potravinami. Z průzkumu z dubna 2024 vyplývá, že přes 42 % japonských zákazníků ve večerkách nakupuje potraviny k okamžité spotřebě a hotová jídla pravidelně.
Japonská společnost otevřela svůj první obchod 7-Eleven v roce 1974 coby franšízu, aby následně v roce 1991 vyvedla americkou mateřskou společnost z bankrotu a značku převzala. V průběhu dalších let provedla doslova revoluci v koncepci večerek, resp. obchodu se smíšeným zbožím. Došlo k rozšíření sortimentu a služeb, které nejsou v obchodech tohoto typu běžné, jako např. bankovnictví či služba tisku a skenování dokumentů. Nákupní prostředí se mělo stát efektivnějším a příjemnějším. Přibyly například koutky se sezením vybavené zařízeními na přípravu, resp. ohřátí zde zakoupených pokrmů, což umožnilo jejich konzumaci na místě.
ExportMag.cz: Výrobci alternativních potravin spolupracují v organizaci ProVeg
Japonský koncept obchodu se smíšeným zbožím, jehož průkopníkem byl 7-Eleven a který převzaly další japonské řetězce (např. Lawson či Family Mart) se stal pro domácího zákazníka nepostradatelným. Dnes Japonsko disponuje celosvětově nejhustší sítí tohoto typu prodejen.
Nabídka pro 7 & I Holdings přichází v době, kdy se japonské společnosti staly pro zahraniční investory atraktivnější v důsledku slabého kurzu japonského jenu a rozvolnění pravidel podnikového řízení ze strany japonských úřadů. V případě, že by došlo k uzavření dohody mezi oběma zmiňovanými obchodními subjekty, jednalo by se o největší zahraniční akvizici realizovanou v Japonsku.