Komunita se tak mezi roky 2001 a 2021 téměř zdvojnásobila a aktuálně tvoří téměř pět procent kanadské populace. Tomuto vývoji odpovídá i širší nabídka v kanadských obchodech s potravinami, než tomu bylo v minulosti.
Nejedná se pouze o malé, specializované obchody, ale i větší maloobchody a řetězce. Hlavním produktem, který spotřebitelé v halal kvalitě hledají, jsou i nadále masné výrobky. Obchody se ale zaměřují i na další sortiment, například na vedlejší produkty živočišného původu, jako jsou želatina nebo syřidlo na výboru sýrů.
ExportMag.cz: Namíchat si müsli po svém? „Zábavné pochoutky“ firmy Mixit uspěly i ve světě
Největší muslimská komunita se nachází v Ontariu, která je nejlidnatější a druhá největší z deseti kanadských provincií. Žije zde přibližně 55 % celkové kanadské muslimské populace, což odpovídá necelým 600 tis. obyvatel. V Ontariu se očekává, že v dalších 15 letech muslimská populace a s tím i poptávka po produktech halal dále poroste a v roce 2039 bude o 40 až 50 % vyšší oproti současnému stavu. Ačkoliv nárůst inflace ovlivnil chování spotřebitelů, muslimské domácnosti i nadále utrácejí za masné výrobky téměř dvojnásobek toho, co ostatní domácnosti.
Prodej halal produktů, zejména masa, podléhá kontrole a regulaci. Od roku 2016 platí v Kanadě nové požadavky na označování a propagaci halal výrobků. Na federální úrovni je regulován i způsob certifikace. Ozývají se však názory, že tento systém není úplně dokonalý.