To je naplánované na 27. března tohoto roku. O aktuální situaci a nastartování turismu po pandemii covidu-19 mluvili ředitelé zahraničních zastoupení České centrály cestovního ruchu – CzechTourism na exportním workshopu. Věnoval se dynamickým spotřebitelským trhům v Číně, Japonsku, Jižní Koreji a jihovýchodní Asii (JV Asie).
Loni v říjnu Japonsko obnovilo bezvízový styk a otevřelo hranice. Japonci se na něj velmi těšili, Evropu vidí jako ideální místo pro poznávací turistiku. Stejně tak i Jihokorejci. Většina plánuje letos podniknout alespoň jednu cestu do zahraničí. Kromě atraktivity místa vybírají obě skupiny turistů dovolenou s ohledem na bezpečnost a cenu destinace.
Čím dál více vyhledávají pro pobyt luxusnější hotely a velmi je zajímá tradiční česká kuchyně. Postupně se obnovuje kongresová a incentivní turistika, na významu roste tzv. premium travelling – cestování jako ukázka společenského statutu spojená se zážitky a cestováním po regionech. Do těch turisty lákají především vinařské trasy, pěší turistika a gastro tours.
V Číně přetrvává nepřiznivá epidemiologická situace. Obnovení přímé linky mezi Prahou a Šanghají je tak v jednání. Obecně však platí, že Číňané chtějí cestovat za netradičními zážitky, milují českou gastronomii a jsou ochotni utrácet za kvalitní ubytování. V zemích JV Asie je situace s cestováním příznivější. Díky zrušení pandemických opatření na jaře loňského roku, mohou tamní obyvatelé znovu vyjíždět do zahraničí. Tento trend krátce po otevření CzechTourism následoval významným rozvojem svých aktivit v regionu a Česká republika tak zaznamenává významný nárůst zájmu. Turisté z JV Asie chtějí cestovat zejména za netradičními zážitky, momentálně je láká zima a sníh.
„Výpadek turistů z Asie český cestovní ruch silně zasáhl. Před pandemií covidu byla Čína na 4. místě (600 tisíc turistů), co se týče počtu příjezdů zahraničních turistů do Česka. Korejců přijelo v roce 2019 cca 400 tisíc. Zároveň se v případě Korejců a Číňanů jedná o jedny z nejbonitnějších turistů, tzn. hostů, kteří v destinaci hodně utrácí,“ říká ředitel České centrály cestovního ruchu – CzechTourism Jan Herget a dodává: „Výpadek východoasijských turistů je tak v tuzemském cestovním ruchu velmi znát a návrat těchto bonitních hostů je z ekonomického pohledu klíčový. Jsem proto nadšený ze znovuobnoveného leteckého spojení Praha – Soul a věřím, že se brzy podaří i restart linky Praha – Šanghaj.“
Zahraniční zastoupení (ZZ) CzechTourismu pro Jižní Koreu a Filipíny bude od 15. do 17. března pořádat v Soulu a Busanu roadshow DISCOVER CZECHIA 2023. Akce má podpořit rozvoj korejského incomingu, pomoct znovu navázat vztahy s tamními cestovními kancelářemi a touroperátory a v neposlední řadě i dříve zmiňované obnovení přímého letu do Prahy. Na roadshow budou moct české subjekty a podnikatelé v cestovním ruchu co nejpříměji oslovit korejský trh. Zároveň zazní řada novinek a aktuální trendy při obnově trhu a přímého leteckého spojení Korean Air.
Exportní workshopy cílí na specifika trhů, kde má CzechTourism zahraniční zastoupení (ZZ). Právě ředitelé ZZ semináře vedou. Konají se pravidelně během celého roku, loni se uskutečnilo celkem osm pracovních setkání. „Sérii loňských exportních workshopů
odstartovalo setkání polského a slovenského trhu, následoval Benelux se Skandinávií. Poté se představila Itálie s Francií a Španělsko dohromady s Latinskou Amerikou. Na ty navázalo Německo s Rakouskem, Koreou, Japonskem a Čínou. Předposlední schůzka se zaměřila na Spojené státy se Spojeným královstvím a seriál zakončil zdrojový trh Blízkého východu,“ uvádí ředitel odboru marketingu a zahraničních zastoupení České centrály cestovního ruchu – CzechTourism František Reismüller.
Na webu CzechTourismu lze mimo jiné nalézt více informací o trhu v Jižní Koreji nebo v Japonsku. Exportní workshopy plánuje CzechTourism i v letošním roce, podrobnosti včetně přihlášek budou k dispozici na webu CzechTourism a sociálních sítích.