Odstartovala roadshow k Expu 2025. Akce v Brně a Ostravě ale budou kvůli povodním později

Představit podnikatelům, exportérům i dalším zájemcům příležitosti, které přinese Světová výstava Expo 2025 v japonské Ósace. To je smyslem roadshow, kterou připravili organizátoři české účasti na Expu. První konference již proběhla v Liberci. Další zastávky jsou plánovány v Brně, Ostravě a Praze.

Kancelář generálního komisaře pro Expo 2025 připravila s partnery sérii krajských konferencí #road2expo na podporu českého exportu a byznysu. První odborná konference se konala minulý týden v Liberci v hlavní budově tamější městské knihovny. Na akci vystoupili jak zástupci japonské strany, tak například i představitelé Svazu průmyslu a dopravy ČR, České spořitelny, CzechInvestu a EGAPu. O svých zkušenostech se zahraniční expanzí pohovořili zástupci českých firem a exportérů.

Český pavilon na Expu v Japonsku bude mít podobu skleněné spirály.

Další konference budou v říjnu či listopadu

Další obdobné konference byly původně plánovány už na tento týden do Brna a Ostravy. Kvůli omezení dopravy i bezpečnosti v době povodní se ovšem organizátoři raději rozhodli tyto akce odložit na později. Uskuteční se pravděpodobně v říjnu nebo listopadu letošního roku.

O náhradním termínu budou informovat webové stránky www.road2expo.cz. E-maily všem účastníkům a zainteresovaným stranám aktuálně odcházejí. V případě dalších otázek se lze obracet na e-mailovou adresu konference@expo2025czechia.com. Roadshow by měla být završena na jaře setkáním v Praze.

Český pavilon pro Expo 2025 se představil ve virtuální realitě

Akce představí exportérům trh Indo-Pacifiku

Generální komisař české účasti na Expo Ondřej Soška připomíná, že význam účasti na Světové výstavě souvisí i s faktem, že Japonsko je čtvrtou největší ekonomikou světa a jedním z hegemonů globálního obchodu. „Jedná se o ekonomicky a politicky stabilní, bezpečnou zemi s fungujícím právním systémem a obchodními zvyklostmi. Je charakteristické vysoce rozvinutým, velmi konkurenčním a zároveň velkým vnitřním trhem s vysokou kupní silou obyvatel. Stejně jako každá země má svá specifická pravidla a normy,“ říká Ondřej Soška a doplňuje: „Řečníci našich regionálních konferencí tato pravidla velmi dobře znají a nyní chtějí své know-how o podnikání v Asii předat dál. Prostřednictvím #road2expo chceme podpořit české firmy a podnikatele a ukázat jim, že jsme tu pro ně. Jejich mezinárodní úspěchy jsou pak tou nejlepší reklamou a pomáhají nám budovat pozitivní brand naší země.”

Maskotem české účasti na Světové výstavě vyvedeným ve skleněné i plyšové verzi bude exponaut René. | Kancelář generálního komisaře, Česká centra, Dominik Kučera

Zahraniční export se stal přitom jedním z klíčových prvků úspěšného podnikání v 21. století. S rostoucí globalizací a rychlým krokem technologií se otevírají nové příležitosti. Aby firmy udržely konkurenceschopnost a dosáhly svého plného potenciálu, je potřeba strategie a přístupy k zahraničnímu obchodu neustále zdokonalovat a rozšiřovat.

Právě trh Indo-Pacifiku je atraktivní oblastí nejen pro české firmy, ale i pro společnosti z celého světa. “Účastníci se od předních regionálních politiků a firem například dozví o tom, jak se v Japonsku obchoduje, jak se tam vyjednává nebo jak se tam pojistit proti finančním rizikům. #road2expo nabízí know how a podporu od těch, kteří cestu na trh Indo-Pacifiku už jednou podnikli,“ vysvětluje šéfredaktor byznysového deníku eE15 Nikita Poljakov, který se ujal v roadshow role moderátora .

Redakčně upravená tisková zpráva Kancelář generálního komisaře pro Expo 2025

• Teritorium: Asie | Česká republika | Japonsko | Zahraničí
• Témata: Expo | Zahraniční obchod
• Oblasti podnikání: Služby

Doporučujeme