CzechTrade

Ósaka se chystá na světovou výstavu EXPO 2025

S blížícím se dubnovým zahájením vrcholí v japonské Ósace přípravy dopravní infrastruktury a ubytovacích kapacit. Předprodeje vstupenek jsou však stále za očekáváním pořadatelů.

Druhé největší japonské město se chystá na návštěvu až 28 milionů lidí, kteří by podle odhadů pořadatelů měli v průběhu akce mezi dubnem a říjnem 2025 zavítat na výstaviště na ostrově Jumešima.

Ilustrační fotografie

Podle think tanku Asia Pacific Institute of Research bylo jen za loňský rok v regionu Kansai (Ósaka a okolí) otevřeno nebo renovováno 16 zahraničních hotelů – což je historicky nejvíce za jediný rok. Nezahálejí ani japonští hoteliéři. Například tokijská společnost APA Group otevřela loni na podzim v ósacké čtvrti Nanba největší hotel v západním Japonsku s 2055 pokoji.

ExportMag.cz: Exportní aliance? Staví vzorové chytré město, šíří slávu českého piva

Zájem se projevuje i na rostoucím počtu rezervací – japonský rezervační portál Jalan registruje oproti loňsku více než dvojnásobek rezervací na období od dubna do října. Zahraniční platforma Agoda uvádí, že počet vyhledávání ubytování v Ósace vzrostl meziročně o 10 %. Osvětovou výstavu má v tuto chvíli větší zá jem především domácí publikum.

Přípravy na výstavu vrcholí i v oblasti dopravní infrastruktury. Výstaviště na ostrově Jumešima je od konce ledna propojeno s dopravní sítí díky prodloužení metra. Do konce března by měla být dokončena i více než čtyři roky trvající rekonstrukce prvního terminálu Mezinárodního letiště Kansai. Tento klíčový uzel mezinárodní letecké dopravy v regionu navíc od 30. března zvýší hodinový limit příletů z 45 na 60 letů. Zvýšení kapacit chystají i železniční operátoři, přičemž například Central JR, provozovatel hlavního spojení mezi Tokiem a Ósakou, plánuje o víkendech vypravovat až 14 šinkansenů za hodinu.

Navzdory vrcholícím přípravám a širokému mediálnímu pokrytí však prodeje vstupenek nadále zůstávají za očekáváním. K 5. březnu bylo v předprodeji prodáno na 8 milionů vstupenek, což představuje zhruba 58 % z cílového počtu 14 milionů, kteří si pořadatelé stanovili za cíl prodejů, než se brány výstaviště 13. dubna otevřou prvním návštěvníkům.

Zpracoval kolektiv pracovníků zahraniční kanceláře agentur CzechTrade a CzechInvest Japonsko
Zdroj: Nikkei
• Teritorium: Asie | Japonsko | Zahraničí
• Oblasti podnikání: Obchod

Doporučujeme