Oživení online aktivit malých a středních podniků: Do Česka dorazil Facebook Business Makeover

Česká republika se po Polsku stává druhou zemí, ve které společnost Meta spouští svůj unikátní projekt Business Makeover. Pět malých českých podniků dostalo možnost promluvit si s experty na sociální sítě a posunout tak díky jejich individuální péči svou online komunikaci na novou úroveň.

Z projektu vznikl pětidílný miniseriál, jež bude dostupný na stránce Meta for Business. Záštitu projektu poskytla Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR (AMSP ČR).

Ilustrační fotografie

Za poslední rok a půl se svět změnil k nepoznání a přímý dopad zažily na vlastní kůži i malé a střední podniky. Přesun každodenního života do online prostředí je donutil se adaptovat, mnozí ale narazili na to, že si s digitální komunikací neví tak docela rady a cítí, že jim běžná uživatelská znalost už nestačí. Pomocnou ruku jim nabídla společnost Meta, která na podzim letošního roku spustila v Česku svůj Facebook Business Makeover. V rámci tohoto projektu propojila pět malých podniků se svými experty na komunikaci na sociálních sítích, a pomohla jim tak zlepšit jejich online komunikaci. Celou minisérií provází moderátor Martin Klestil, známý zejména díky projektům U kulatého stolu či Černota.

Facebook Business Makeovers pomáhá malým podnikům oživit jejich online komunikaci. Experti se zaměřili především na tvorbu příspěvků, na správné pochopení reklamních nástrojů, ale také na lepší efektivitu práce, zejména za použití Facebook Business Suite. Výuková videa spolu s příběhem jednotlivých podniků budete moci najít na stránkách Deníku a na profilu Meta for Business.

Do projektu se zapojily následující podniky:

  • Tak trochu jiný sekáč – second-hand na pražském Žižkově, který přeměňuje fast fashion na slow fashion. Vdechuje použitému oblečení nový život a snaží se zmenšit zátěž na životní prostředí. Tomuto podniku pomáhal Tom Havlík, Clients Solution Manager CEE pro Meta.
  • Petrichor – energická mladá podnikatelka vdechuje dřevěným odřezkům nový život a klientům vyrábí designové doplňky na míru. Expertem pro tento podnik byl také Tom Havlík.
  • Leo Macenauer – mladý krejčí z rodiny oděvníků, který vybudoval autentickou značku s pánskou módou. Se sociálními sítěmi pomáhal Leovi expert Nikoloz Bolkvadze, Agency Partner CEE pro Meta.
  • Duomamas – rodinný podnik, který se rozhodl, že si české děti zaslouží prvotřídní funkční oblečení z těch nejlepších materiálů. I tomuto podniku pomáhal se sociálními sítěmi expert Nikoloz Bolkvadze.
  • QQ Asian Kitchen – zhmotněný sen dvou expatů, kteří chtěli do Česka přivést špičkovou asijskou kuchyni tak, jak ji znali od svých maminek. Gastronomický zážitek světové úrovně podtrhují osobním kontaktem a prvotřídní kvalitou. V rámci projektu spolupracovali s expertem Michałem Chełchowskim, Agency Partnerem společnosti Meta.

Epizoda 1 – Jak na obsah, aneb udělejte ze své značky lovebrand

Hrdinkami této epizody jsou Anička Žemberová, která založila Tak trochu jiný sekáč a její kamarádka Lenka Pittnerová, která jí pomáhá s marketingem. Díky Tomovi Havlíkovi, Clients Solution Managerovi ze společnosti Meta, zjistí, jak správně rozvrhnout svůj obsah na sociálních sítích a jak udělat ze své značky ten opravdový lovebrand. Tak trochu jiný sekáč jesecond-hand na pražském Žižkově, který přeměňuje fast fashion na slow fashion. Vdechuje použitému oblečení nový život a snaží se zmenšit zátěž na životní prostředí.

Zpět na přehled

Epizoda 2 – Jak ušetřit čas díky Business Suite

Kristina Andresová se při zakládání své značky Petrichor inspirovala populárními videi z Facebooku a Instagramu. Její výrobky ze dřeva a pryskyřice mají teď šanci prorazit na stejných platformách, pomoci jí přitom má Tom Havlík, ze společnosti Meta. V druhém díle Facebook Business Makeoveru se zaměříme na práci s Business Suit a na tvorbu autentického obsahu.

Petrichor – energická mladá podnikatelka vdechuje dřevěným odřezkům nový život a klientům vyrábí designové doplňky na míru.

Zpět na přehled

Epizoda 3 – Třetí generace krejčích se chce pustit do onlinu

Mladý talentovaný návrhář přidává nový rozměr svému podnikání. Pomoci mu má expert z Facebooku. Původně chtěl zamířit do nejvyšší zámořské basketbalové ligy, ale rodinná tradice nakonec zvítězila. Již v mladém věku věděl Leo Macenauer, že se bude věnovat krejčovskému řemeslu, které je v jeho rodině již třetí generaci.

Zpět na přehled

Epizoda 4 – Jak využívat data a budovat komunitu

Jako každý dobrý rodič, myslí i Eva a Martin Svobodovi hlavně na dobro svých ratolestí. To je přivedlo k nápadu založit Duomamas, obchod s prvotřídním funkčním oblečením pro děti a jejich maminky. S komunikací na Facebooku a Instagramu jim pomůže Nikoloz Bolkvadze, který jim poradí jak na tvorbu obsahu, jak pracovat s daty a jak s jejich pomocí lépe zacílit na své zákazníky.

Zpět na přehled

Epizoda 5 – Jak díky reklamě přitáhnout zákazníky do obchodu

Lee Chang a Nyoman Purnata chtěli přiblížit kuchyni svých maminek Čechům, založili si proto v Praze vlastní restauraci. Hrdinům našeho závěrečného dílu bude se sociálními sítěmi pomáhat Client Solutions Manager Michał Chełchowski, jenž Leeho a Nyomana naučí jak využít inzerci k tomu, aby přilákali své zákazníky do restaurace.

Zpět na přehled

Projekt proběhl pod záštitou Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR, s níž společnost Meta i dříve spolupracovala na několika videotutoriálech. „V posledním více než roce a půl se mnoha malým a středním podnikům kompletně změnilo podnikatelské prostředí a většina z nich se začala postupně přesouvat do online prostředí, které bylo pro ně dříve nemyslitelné. Dnes už mnozí chápou, že být online je výhoda. Nejen od našich členů víme, že si často neví rady s platformami jako Facebook a Instagram, a tak nás těší, že jsme mohli zaštítit i tento Business Makeover projekt. Věříme, že mnoho podnikatelů zde najde užitečné tipy, jak na tyto sítě,” řekla Eva Svobodová, generální ředitelka Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR.

„Těší nás, že můžeme v České republice na přímo podpořit 5 malých a středních podniků a nabídnout jim spolupráci s našimi předními experty. Doufáme však, že naše kampaň Facebook Business Makeover nepřímo pomůže i dalším podnikům – online marketing pro ně totiž může být v této nelehké době, kdy se dle našeho průzkumu potýká více než 55 % z nich s výrazným úbytkem tržeb a 26 % s úbytkem zaměstnanců, klíčový a my jsme připraveni udělat vše proto, abychom je podpořili,“ komentuje Eva Ivančič, Public Policy Manager pro region CEE ve společnosti Meta. „Velmi si také vážíme spolupráce s AMSP ČR, která se rozhodla náš projekt v České republice zaštítit,“ dodává.

Redakčně upravená tisková zpráva

• Teritorium: Česká republika
• Oblasti podnikání: Marketing, média a PR | Obchod

Doporučujeme