Pivo je jedním z nejstarších nápojů na světě. Stalo se symbolem zábavy a dobře stráveného času s přáteli. V Kolumbii je jedním z nejrychleji rostoucích segmentů a současně hraje důležitou roli v nápojářství, kde vytváří tisíce pracovních míst od výroby, přes distribuci až po prodej.
Fenomén piva, které je spojované spíše s evropskou kulturou, se v Kolumbii rychle rozrůstá. Vzniká mnoho veletrhů, které se specializují právě na tento zlatavý mok. V supermarketech jsou stále častěji vidět celá oddělení zaměřená na pivo. Nacházejí se tu desítky druhů a značek piv, a dokonce je možné degustovat různé druhy piva u integrovaného výčepu přímo v této sekci supermarketu.
ExportMag.cz: Výrobce tradiční slivovice ze Zlínska oslavil 100 let a začíná prodávat i do zahraničí
Největší pivovar a importér piva do Kolumbie Central Cervecera de Colombia uvádí, že počet pivních značek na kolumbijském trhu vzrostl za poslední čtyři roky o 30 %. V současné době se tak na kolumbijském trhu podává 24 různých typů piv.
V roce 2019 se v Kolumbii prodalo 25,5 milionu hektolitrů piva a v roce 2023 už 30,2 milionu, což je v přepočtu na osobu téměř 60 litrů piva za rok. V Latinské Americe si Kolumbie drží třetí místo v žebříčku konzumace piva, země se umístila za Brazílií a Mexikem. Dalším přesvědčivým argumentem o růstu obchodu s pivem v Kolumbii jsou data, která berou v potaz podíl prodeje piv na celkových prodejích v obchodech. V roce 2019 prodej piva představoval 19 a nyní 25 %.
Obliba piva u Kolumbijců stále roste a pivní sektor má do budoucna velký obchodní potenciál. Pro české pivovarníky, jejichž nápoj celý svět uznává pro vysokou kvalitu, se Kolumbie stává zajímavou exportní příležitostí, neboť trh čítá bezmála 52 milionů budoucích spotřebitelů.
Zahraniční kancelář CzechTrade sídlí přímo v teritoriu, proto pokud vstupujete na tento trh nebo rozšiřujete své obchodní aktivity, neváhejte ji oslovit a sjednat si individuální asistenci a pomoc při výběru a oslovení obchodních partnerů v Kolumbii.