Finanční správa sice doporučuje podnikatelům odevzdat přiznání elektronicky (až do 1.6.), ale zároveň se musela připravit i na osobní podání přímo na úřadech.
Vzhledem k epidemiologické situaci nicméně Finanční správa přistoupila k tomu, že pracoviště v „optimalizovaném režimu 2+2“ budou do odvolání uzavřena.
„Každoročně pořádáme i výjezdy do obcí, kdy zaměstnanci finančních úřadů přijímali a pomáhali lidem s vyplňováním přiznání i v menších obcích, kde nejsou naše úřady. V letošním roce musíme výjezdy do obcí zrušit, a to s ohledem na současná opatření a snahu minimalizovat osobní kontakty,“ uvádí generální ředitelka Finanční správy Tatjana Richterová.
Finanční správa využívá aktivně k informování veřejnosti i své webové stránky a sociální sítě. Během března uspořádá pro veřejnost i online poradnu na Facebooku. Tímto způsobem veřejnosti poskytne základní informace vztahující se k dani z příjmů a zodpoví dotazy ohledně termínu a způsobů odevzdání.
Správce daní nabízí veřejnosti i další možnosti, jak odevzdat přiznání a přitom omezit osobní kontakty na minimum. Na všech územních pracovištích (mimo pracovišť v režimu 2+2) jsou umístěny tzv. „sběrné boxy“, do kterých je možné přiznání odevzdat.