CzechInvest podpoří akce zaměřené na podporu podnikání u mladých lidí

Soutěže, workshopy, letní festivaly či inspirativní kempy. Agentura CzechInvest prostřednictvím projektu Podpora podnikavosti pořádá či spoluorganizuje desítky akcí během letošního roku zaměřených na podporu podnikání u mladých lidí po celém Česku.

Podpora podnikavosti je klíčovým pilířem strategie CzechInvestu, který si klade za cíl nejen zvýšit počet nově vznikajících podniků, ale také zlepšit jejich konkurenceschopnost na domácím i mezinárodním trhu. V rámci tohoto programu budou organizovány workshopy, semináře, hackathony, a další vzdělávací akce, které mladým lidem poskytnou potřebné znalosti a dovednosti pro úspěšný start jejich podnikání. 

Ilustrační fotografie

„Chceme mladým lidem na akcích po celém Česku představit nejen výhody podnikání, ale také nabídnout příležitosti a inspiraci, jak rozvíjet vlastní nápady. Proto se zaměřujeme na oblasti, jako jsou inovace, technologie a udržitelnost, které jsou jedním z předpokladů pro budoucí úspěch začínajících podnikatelů,“ říká Jan Michal, generální ředitel agentury CzechInvest. Současně dodává: „Podpora mladých podnikatelů je dobrou investicí, protože jim pomáhá postavit se na vlastní nohy a přináší inovace a nové pracovní příležitosti do regionů.”  

Mezi téměř sto padesáti akcemi je například i nadcházející hudební festival Rock for People, který se koná ve dnech 12.–15. června 2024 v Hradci Králové. V rámci KB Future Fest Zóny se budou prezentovat tři startupy z projektu Technologická inkubace, které představí své projekty široké veřejnosti. 

„Chceme inspirovat mladé lidi k podnikání, aby se nebáli zkoušet nové věci a posouvat své hranice. Rock for People nám umožňuje být blíže lidem a představit jim technologicky inovativní koncepty, které je mohou inspirovat k cestě za svým business snem,“ říká Markéta Mentelová, ředitelka Creative Hub projektu Technologická inkubace. 

„Rock for People už dlouho není ryze hudební festival. Stal se také showroomem pro technologie, design a inovace. Naší dlouhodobou a postupně naplňovanou strategií je zvyšování kreativních kompetencí a vytváření nových kapacit v tomto směru. Právě tyto atributy se v zóně Komerční banky a Mastercard s přispěním CzechInvest setkávají a nechávají příchozí nahlédnout do budoucnosti udržitelných festivalů.  Je před námi ještě dlouhá cesta a nás těší, že máme partnery, kteří se na ni vydali společně s námi,“ říká Michal Thomes, ředitel Rock for People. 

Zástupci CzechInvestu budou i na populárním festivalu Colours of Ostrava, který je zaměřen na hudbu, ale i na podporu mezioborovosti, inovací a podnikavosti. Na akci se účastní mezinárodního diskuzního fóra Meltingpot.  

Projekt Podpora podnikavosti je zaměřen na studenty středních a vysokých škol, mladé profesionály i začínající podnikatele, kteří chtějí získat praktické zkušenosti a odborné rady od úspěšných podnikatelů a odborníků z různých oborů. CzechInvest také plánuje spolupráci s univerzitami, výzkumnými institucemi a soukromými firmami, aby zajistil co nejvyšší úroveň kvality a relevance poskytovaných akcí. Projekt je součástí Národního plánu obnovy, komponenty 1.4. Digitální ekonomika a společnost, inovativní start-upy a nové technologie, financovaného z EU Nástroje pro oživení a odolnost.   

• Teritorium: Česká republika
• Témata: Inovace a startupy
• Oblasti podnikání: Vzdělávání, lidské zdroje

Doporučujeme