Zpráva se zaměřuje na šest největších trhů v Evropě (Německo, Francie, Itálie, Španělsko, Nizozemí a Velká Británie) a konstatuje, že byť privátní značky tvoří jen 38 % celkové hodnoty prodeje rychloobrátkového zboží v Evropě (229 mld. EUR), v mnohých kategoriích již předstihují popularitu běžných (národních) značek.
Na popularitě privátních značek se velkou měrou podílí mimo jiné i fakt, že zákazníci vyhledávají potraviny, které jsou zařazeny do prodejních akcí se sníženou cenou. Zpráva také odhaluje, že nejvyšší podíl prodejů privátních značek byl zaznamenán ve Španělsku (47 %) a Německu (41 %) a nejnižší ve Velké Británii (37 %). Zároveň to však neznamená, že zákazníci nejsou loajální k národním značkám. Ve skutečnosti často pouze nakupují menší objemy produktů národních značek.
ExportMag.cz: Výrobce tradiční slivovice ze Zlínska oslavil 100 let a začíná prodávat i do zahraničí
Zákazníci často volí privátní značky u potravin čerstvých, chlazených nebo skladovaných při pokojové teplotě, a to proto, že je u těchto kategorií nejvyšší inflace. Při nákupu privátních značek hledají nakupující vyváženost mezi cenou a kvalitou. 78 % z nich aktivně hledá nejnižší ceny a 72 % věnuje pozornost etiketám výrobků.
Popularita privátních značek představuje příležitost pro producenty z ČR, kteří nemohou nebo nechtějí procházet obtížným budováním vlastní značky na trzích v Evropě i mimo ni. Podíl prodejů privátních značek v ČR například v roce 2021 činil 21,5 %.