Je v současné době stále ještě výhodný výkonnostní marketing?
Pavel Z., Praha
Pokud se o kampaně chcete starat sami, myslete na to, že na rozdíl od agentur vám mohou chybět přístupy do různých analytických nástrojů, které bývají často drahé (například nástroje na měření pozic konkurence ve vyhledávačích apod.). V interním týmu nezapomeňte na pravidelné školení od poskytovatelů reklamního prostoru. Například Sklik v poslední době přináší nové možnosti inzerce, je dobré nechat se pravidelně informovat o změnách.
Oproti agentuře má interní tým výhodu v tom, že má informace o produktech a kampaních z první ruky a dokáže pružněji reagovat na změny. V případě správy kampaní agenturou si nezapomeňte dobře nastavit požadované cíle optimalizace reklamy a ideálně si dohodněte i success fee, odměnu, která může agenturu motivovat k ještě lepším výsledkům. Nemusíte se omezovat jen na jednu agenturu, PPC a SEO může spravovat agentura A, sociální sítě agentura B.
V dnešní době je těžké excelovat v optimalizaci pro vyhledávače, obzvláště tak, abyste z nich měli rychlý užitek. Z dlouhodobého pohledu nespoléhejte na SEO, protože cílem Googlu bude, aby vám poskytl jen jeden výsledek vyhledávání, který považuje za relevantní. Když například dáte hlasovému asistentu od Googlu nějaký dotaz, vždy nabídne jen jednu odpověď.
Všichni se dnes snaží jak o organickou návštěvnost, tak i o tu placenou. Důsledkem je meziroční růst cen. Například mezi rokem 2017 a 2018 se inzerce ve většině oborů zdražila o 20 procent. Je samozřejmě na každém, aby si spočítal, zda se inzerce formou PPC ještě vyplatí.
Pokud jde o sociální sítě, Facebook není spásou pro nárůst vašeho byznysu. Pro většinu lidí slouží spíše jen jako komunikační platforma pro spojení mezi uživateli nebo jako servisní podpora (výborně toho využívají mobilní operátoři). Instagram je vhodný pro firmy, které mají vizuálně zajímavé produkty, jako je oblečení nebo třeba gastronomie. A LinkedIn vám pomůže lépe zaujmout potenciální zájemce o zaměstnání.
V neposlední řadě nezapomeňte na podporu brandových kampaní například v RTB. Investice do brandu sice nemá okamžitý dopad, ale z dlouhodobého pohledu vás může zachránit v případech, kdy vyhledávače změní algoritmy a odsunou vaši firmu z prvních pozic až na další stránky. Pokud spoléháte jen na SEO, můžete v podstatě zavřít krám.
Převzato z časopisu Profit. Autor článku: Jiří Nový, marketingový ředitel Suri.cz.