Primárně si je nutné položit otázku, kde dochází k uzavření kupní smlouvy a jakými prostředky. To je to nejpodstatnější. Způsob platby a převzetí zboží je již věc sekundární. Pokud umožníte spotřebiteli uzavřít kupní smlouvu (ne např. pouze identifikovat zboží pro urychlení prodeje zboží u pokladny) bez současné fyzické přítomnosti obou stran obchodu, pak lze mít za to, že byl využit prostředek umožňující komunikaci na dálku a takto je nutno to posuzovat dále se všemi právy a povinnostmi, které z takto uzavřené kupní smlouvy vyplývají ze zákona č. 89/2012 Sb.
Prodávající obecně nemůže spotřebitele zbavit práva odstoupit od kupní smlouvy do 14 dnů tím, že mu umožní (dříve zakoupené zboží prostředky umožňující komunikaci na dálku) si zboží vyzvednout v kamenné prodejně či si jej při převzetí vyzkoušet nebo prohlédnout a zaplatit. Využití této možnosti je právem spotřebitele, nikoliv jeho povinností. V podstatě je tedy nutno vycházet z toho, jestli přes prodejní panel byla uzavřena kupní smlouva, nebo nebyla.
Převzato z časopisu Komora. Autor článku: Tomáš Macnar, Regionální místo Praha.