Lidé mohou využívat online prostředí místo běhání po úřadech. Nová kampaň by měla být zaměřena především na ty, kteří zatím nemají s Portálem občana zkušenosti.
Kabinet místopředsedy vlády pro digitalizaci společně s Digitální a informační agenturou chtějí přiblížit lidem stále větší počet služeb, které lze přes Portál občana vyřídit. Služby představí krátká animovaná videa od agentury Kovofilm.
Portál občana nabízí například přístup k výpisu bodového hodnocení řidiče, výpis z Rejstříku trestů, výpis z živnostenského rejstříku, informace z katastru nemovitostí, nebo přístup do elektronicky zaznamenané zdravotnické dokumentace.
Během letošního roku se do Portálu přidá například i systém DROZD, který lidem umožní rychlou reakci na případné krizové situace v zahraničí a v polovině dubna dostane portál novou aplikaci. Později v průběhu roku přibyde Registr zastupování, který umožní vystavování plných mocí online.
Před koncem loňského roku prošel Portál občana úpravou směrem ke snadnějšímu ovládání a uživatelské přívětivosti. Již během uplynulého roku se zájem občanů zvyšoval, počet registrovaných uživatelů se v porovnání s koncem roku 2022 zdvojnásobil. Aktuálně atakuje hranici milionu a dvou set tisíc uživatelů.
Za první měsíc si eDoklady stáhlo téměř 300 tisíc občanů, rychle přibývají i noví ověřovatelé
„Protože nabízených služeb je opravdu hodně, podle získaných dat jsme společně s Digitální a informační agenturou vybrali čtyři pro lidi nejzajímavější služby a personifikovali je postavičkami řidiče Franty, zaměstnankyně Jarmily, turisty Tomáše a podnikatelky Věry a s nimi jsme vytvořili jednoduché krátké příběhy,” popisuje vedoucí komunikace vládního projektu Digitální Česko Martin Charvát.
„Kampaň je záměrně jednoduchá a produktově zaměřená, aby služby Portálu přiblížila i lidem, kteří s ním zatím nemají moc zkušeností,“ doplňuje šéfka komunikace Digitální a informační agentury Anna-Marie Lichtenbergová.
„Po zlepšení v téhle oblasti byla už delší dobu velká poptávka, web totiž používá více než milion lidí. Nový Portál občana je uživatelsky přívětivější a přehlednější. Celý redesign jsme postavili právě na zpětné vazbě od uživatelů a mám radost, že služby teď lidem přiblíží i nová informační videa,“ sděluje místopředseda vlády pro digitalizaci Ivan Bartoš.
Portál občana je koncipován jako dlouhodobý projekt a jeho rozvoj pokračuje neustále. S postupem v elektronizaci a digitalizaci veřejné správy budou i nadále přibývat další služby.