Onen konkrétní inzerát zveřejnila agentura BAS sídlící v hlavním městě ostrova Bali, Denpassaru. Aktuálně už není k dispozici v online verzi, nicméně zájemcům sliboval vedle osmihodinové pracovní doby či firemního stravování ještě pomoc s hledáním ubytování.
V přepočtu 8,5 milionu rupií je pro tamní pracovníky zdánlivě slušná částka, nižší třída má základní výplaty kolem tří tisíc rupií, ale vzhledem k nákladům v Česku, o nichž nikdo nemluví, je to velmi málo.
Ukazuje se tím druhá stránka úspěchu tuzemských automobilek, a to hlad po pracovní síle, který je tak velký, že sahá až do Asie, podílí se na něm řada zprostředkovatelů a na agenturní zaměstnance nakonec zbývá minimální mzda.
V Česku se ale podle vývoje trhu začíná ochlazovat. Tržby českého autoprůmyslu vzrostly podle vedoucího partnera EY Petra Knapa loni nejpomaleji od roku 2009, což může naznačovat blížící se zpomalení sektoru.
„Nicméně tento malý růst také zobrazuje omezení daná nedostatkem pracovní síly. I vzhledem k tomu, že tempo vstupu nových investorů se zpomaluje, je toto číslo poměrně logické – a buďme rádi aspoň za tuto stagnaci. Začínající elektrifikace tohoto odvětví i další změny mohou přinést pro český Autoland ještě méně příznivé zprávy,“ říká Knap.
Převzato z týdeníku Euro, Autor: Petr Weikert