Přes 10 milionů uživatelů ročně navštíví realitní portál, který absolvoval inkubátor ICUK

Když vám párty změní život! Ne, toto není příběh o osudovém setkání muže a ženy. Je to příběh o vzniku projektu Videobydleni.cz a startu podnikání Jakuba Veverky, který se v roce 2011 na párty potkal se svými budoucími kolegy Jiřím Tschiharschem a Miroslavem Hejnou.

Společně se nadchli pro agregaci realitních inzerátů a pustili se tak do boje s giganty. V jejich cestě jim také pomohl podnikatelský inkubátor od Inovačního centra Ústeckého kraje (ICUK).

Budova Inovačního centra Ústeckého kraje | ICUK

Podnikatelský inkubátor od ICUK je program pro začínající podnikatele, který je tvořen z mnoha workshopů na různá témata, které podnikatelé ve svých začátcích nejvíce potřebují. To byl případ Jakuba Veverky, který již zkušenosti z řízení projektů měl, přesto se přihlásil do inkubátoru, aby si určité dovednosti osvěžil. Přihlášku poslal s projektem Videobydleni.cz, který jako jeden z prvních přinesl do trhu s realitami možnost pracovat s videoprohlídkami nemovitostí.

Sumarizace byznysu na jednu A4

Upřímně, když jsem vstupoval do inkubátoru, dost jsem pochyboval, jestli je to pro mě a náš projekt hodnotné. Zkušenosti jsme měli, podnikali jsme již pěknou řádku let. Ale cítil jsem, že potřebujeme impuls. A ten přišel ze strany inkubátoru v pravý čas. Jasně, některé věci jsem si jen osvěžil, ale pak tu byla metoda Lean Canvasu a ta mě uchvátila. To byl pro mě ten zlom, kdy jsem si říkal, ještě že jsi tu přihlášku poslal, komentuje zkušenosti z inkubátoru Jakub Veverka.

Metoda Lean Canvas je moderním nástrojem pro podnikatele a startupy, který slouží k rychlé a efektivní vizualizaci podnikatelského modelu na jednom listu papíru. Tento nástroj byl inspirován tradičním Business Model Canvasem a byl upraven a zjednodušen pro potřeby startupů Ashem Mauryou v jeho knize Running Lean. Tento jednoduchý a přehledný model umožňuje týmům rychle identifikovat a testovat nejnebezpečnější předpoklady svého podnikatelského modelu a rychle iterovat podle zpětné vazby od trhu. Jeho cílem je minimalizovat rizika spojená s vytvářením nového produktu nebo služby a zrychlit proces uvedení produktu na trh.

Sladkokyselé začátky podnikání

V době virtuální reality se těžko vysvětluje, že videoprohlídky byly v jejich začátcích podnikání nová forma, jak realitní makléři mohli prezentovat své nabídky. Byl to strašný punk. Celé to vlastně vypadalo tak, že jsme jezdili po našich klientech a učili je stříhat video v nástroji Movie Maker. Když se ohlédnu zpět, upřímně… nevím, jestli bych se znovu spustil do tak tvrdého byznysu, jako je tvorba realitního portálu. Na druhou stranu v tom tkví ta jeho krása, vzpomíná Jakub Veverka.

Jakub Veverka, CEO Videobydlení.cz | ICUK/Videobydlení.cz

Pozornost uživatelů jako monetizační model

Mít webové stránky s produkty nebo službami dnes nestačí. Je potřeba mít, jak se v marketingovém žargonu říká traffic, tedy návštěvnost na webu. A tu skupina B3 Technology s.r.o., pod kterou nyní patří projekt Videobydlení.cz, má. Nejedná se o žádné psychologické praktiky, takto fungují všechny sociální sítě a mnoho jiných webových portálů. 

Ročně tak realitní agregátory, které Jakub Veverka se svými kolegy spravuje, navštíví přes 10 mil. uživatelů. A vygenerují přes 300 mil. Kč měsíčně v hypoteční kalkulačce. To už jsou slušná čísla, která je aktuálně staví do pozice čtyřky na trhu.

Všech těchto metrik jsme dosáhli především díky dlouhodobé strategii konsolidaci trhu. Pod svá křídla jsme tak získali dalších 6 realitních portálů a postupně chceme tato čísla navyšovat. Určitě se nebráníme další akvizici, ovšem především se chceme vydat cestou vlastní efektivnosti např. ve vyhledávačích. Zde pro nás vidím velkou příležitost, kterou když proměníme, máme šanci stát se dvojkou na trhu, vysvětluje dlouhodobou strategii skupiny B3 Technology Jakub Veverka.

Vlastní písek, vlastní bábovičky

A kde se bere know-how, se kterým Videobydlení dokáže konsolidované realitní portály správně implementovat do jejich ekosystému? Máme velmi šikovné IT oddělení, které vždy po nějaké akvizici muselo na kupovaném portálu provést hluboké, strukturální změny. Největší přidanou hodnotu tak na akvírovaném portálu vždy vytvořilo naše in-house IT oddělení a unikátní marketingový mix, který daný portál uměl vystřelit v návštěvnosti, popisoval Jakub v rozhovoru pro CzechCrunch.

A právě vlastní IT oddělení je dle Jakuba i zdrojem pro další rozvoj. Aktuálně pracujeme na projektu, který by naše služby rozšířil o krátkodobý pronájem. Což by rozhodně diverzifikovalo naše aktivity.

• Teritorium: Česká republika | Ústecký kraj

Doporučujeme