Aktivity zahrnovaly účast na veletrhu cestovního ruchu Vitrina Anato 2023 v Bogotě, doprovodné semináře ve spolupráci s kolumbijskými touroperátory a on-line kampaň s cestovní kanceláří Aviatur. Díky spolupráci Velvyslanectví ČR v Bogotě, zahraniční kanceláře CzechTourism v Mexiku a touroperátora Sato Tours se podařilo přiblížit místním cestovním kancelářím krásy české země, ale také konkrétní možnosti zájezdů.
Po pandemii se postupně zotavuje i sektor cestovního ruchu a lidé začínají znovu objevovat vzdálené destinace. Před letní sezónou 2023 proto Velvyslanectví ČR společně se zahraniční kanceláří CzechTourism v Mexiku zorganizovali několik aktivit s cílem obnovit povědomí o České republice jako atraktivní destinaci v segmentech prázdninové a zážitkové turistiky mezi kolumbijskými touroperátory a cestovními kancelářemi.
Jednou z nich byl český stánek na nejdůležitějším kolumbijském veletrhu cestovního ruchu Vitrina Anato, který proběhl ve dnech 22. až 24. února 2023 v prostorách výstaviště Corferias v Bogotě. Snahou bylo představit nejen Prahu a okolí, ale také zážitkové produkty v jiných českých a moravských krajích, a zároveň poukázat na výhody propojení těchto míst s okolními evropskými zeměmi a turisty vyhledávanými městy, jako je Vídeň, Berlín či Budapešť.
ExportMag.cz: Kostarika vstoupila mezi nejvyspělejší země. Nesrazil ji ani obří útok ruských hackerů
Veletrhu se účastnil také zástupce touroperátora Sato Tours, který poznávací okruhy střední Evropou nabízí a v Kolumbii je již v tomto odvětví dobře zavedený. Zájem o český stánek posílila inzerce v odborných časopisech Ladevi a Report a e-mailem rozeslané pozvánky vytipovaným kontaktům.
Většina dalších prezentací byla realizována ve spolupráci s kolumbijskými touroperátory Giratur, Gamma Mercadeo a Viajes Celtour. Na akcích v Bogotě, Bucaramanze a Barranquille se s možnými itineráři cest po emblematických místech ČR z hlediska architektury, kultury, gastronomie i přírody seznámilo na 260 zástupců tamějších cestovních kanceláří. Proběhla také on-line kampaň s cestovní kanceláří Aviatur, která propagovala zájezdy do Česka prostřednictvím bannerů, workshopů pro prodejce či videí na obrazovkách v prodejních místech.
Kolumbijci momentálně figurují na třetí příčce co do počtu návštěvníků České republiky z Latinské Ameriky. Existuje tak velký potenciál pro další rozšiřování nabídky zájezdů do ČR a střední Evropy a posilování spolupráce mezi kolumbijskými a českými či evropskými subjekty působícími v odvětví cestovního ruchu.