Např. cena balení chleba privátní značky The Price, které obsahuje šest plátků, se prodává v přepočtu za 16 Kč, což je přibližně polovina ceny běžného chleba.
Nárůst prodeje oleje, těstovin a margarínu pod privátní značkou Topvalu společnosti Aeon v červenci, oproti stejnému měsíci loňského roku, činil téměř 50 %. Přestože společnost od července zvedla ceny některých výrobků, u mnoha položek ponechala ceny beze změny, čímž si získala podporu spotřebitelů.
Jak se daří udržovat nízké ceny privátních značek? Společnost Aeon o všech svých privátních značkách rozhoduje sama, ať už se to týká použitých ingrediencí nebo plánování vyrobeného množství. Na rozdíl od běžných výrobců také nemusí zohledňovat náklady na reklamu a propagaci. Zadáváno do výroby je jen takové množství, které chce společnost prodat. Všechny výrobky nakoupí, takže u výrobců nezůstávají žádné přebytky. To vede k větší efektivnosti výroby.
Revoluce proti plastům. Startup Refork vyvinul rozložitelné příbory
Pro supermarkety, které se snaží prodávat výrobky levněji než konkurence, jsou metody používané k udržení nízkých cen obchodním tajemstvím a často je výsledkem řady drobných zlepšení. Např. společnost Ito-Yokado zjednodušila design obalů tím, že používá méně barev, aby snížila náklady na tisk.
Společnost Aeon změnila způsob přepravy výrobků v retortových obalech z chladírenských vozů na vozy s pokojovou teplotou a společnost Lifedrink Company v Ósace, která vyrábí nápoje v plastových láhvích, začala používat standardizované láhve.