-
Země:
AT – Rakousko
- Datum zveřejnění: 21.11.2019
Na základě dat z roku 2018 vyšlo najevo, že obrat supermarketů pod značkou Spar/Eurospar v Rakousku dosáhl 5 192,2 milionů euro. Připočteme-li k tomu také Interspar/Maximarkt, tak dostaneme číslo mnohem vyšší, a sice 6892,3 milionů eur.
Na druhém místě, co se týče obratu, skončil Hofer s obratem 4 200 milionů euro a třetí místo obsadila Billa s 3707 miliony euro, dále následoval Merkur s 2055 miliony euro a hranici 1 000 překročil ještě Lidl s 1517 miliony euro.
Nejvíce supermarketů patří právě do skupiny pod brandem Sparu, konkrétně 1501 s průměrnou plochou o velikosti 786 m2. Druhé místo, co do počtu prodejen, patří Bille s 1088 provozovnami o průměrné výměře jedné prodejny 565 m2. Na třetím místě je Hofer s rovnými 500 obchody a plochou 920 m2. Merkur má v Rakousku zastoupení ve 138 prodejnách a Lidl v 244.
Přes 1 180 000 m2 je celková plocha prodejen patřících do skupiny značek Spar. Přes 615 000 m2 zabírají provozovny Billy a 460 000 m2 obchody Hofer. Při poměru počtu prodejen a jejich samotné velikosti je vysoko také Merkur s 293 000 m2.
Srovnáme-li výši obratu a celkový počet m2, tak nejlepšího poměru dosáhl s 9130 €/m2 Hofer. S velkým odstupem za ním následoval Lidl s 7772 €/m2. Třetí příčku obsadil Merkur s 7014 €/m2.
Zdroj: Regal
Vypracoval kolektiv autorů zahraniční kanceláře CzechTrade Vídeň.
Souborové přílohy