Zákazníci kupující obvykle jiné perlivé nealkoholické nápoje začali dávat přednost nealkoholickým druhům piva světových značek, jako jsou například Heineken a Budweiser.
Podle výzkumné skupiny IWSR si zákazníci ve Velké Británii v roce 2021 koupili nealkoholická/nízkoalkoholická piva za 363 milionů liber (454 milionů USD), což je téměř dvojnásobný nárůst oproti 192 milionům liber (240 milionů USD) v roce 2016.
Analytik společnosti Bernstein Trevor Stirling uvedl, že přímo ve Spojeném království výrazně roste výroba piva s nízkým obsahem alkoholu a piva bez alkoholu. Uvedl, že tato piva slouží spíše jako náhrada nealkoholických nápojů pro dospělé než jako náhrada alkoholických nápojů.
„Do roku 2016 do nízkoalkoholických a nealkoholických piv nikdo zásadně neinvestoval. Postupně jsme také zjistili, že je lepší vyrábět nealkoholické a nízkoalkoholické druhy mainstreamových značek alkoholických piv než vyvíjet značky zcela nové,“ řekl finanční ředitel společnosti Anheuser-Busch InBev Fernando Tennenbaum.
Stavebnictví zažívá v Británii po pandemii boom. V čem jsou šance pro české firmy?
Od té doby podle něj společnost InBev zaznamenala dvouciferný meziroční růst v oblasti nízkoalkoholických a nealkoholických piv. Navzdory růstu pivovarnický gigant uvedl, že se zatím nedaří zcela naplňovat cíl, aby do roku 2025 20 % objemu piva společnosti InBev tvořily nealkoholické a nízkoalkoholické značky.
Cíle pivovaru byly stanoveny v souladu s cílem Světové zdravotnické organizace (WHO) snížit do roku 2025 ve všech státech světa o 10 % škodlivé pití alkoholu, tedy spotřebu alkoholických nápojů, které způsobují dopravní nehody, nemoci a vrozené vady.